-->
עמוד הבית > מאמרים וכתבות > הכרה בלימודים במוסדות לימוד בחו"ל

הכרה בלימודים במוסדות לימוד בחו"ל

הכרה בלימודים בחו"ל

בשנים האחרונות יותר ויותר סטודנטים ישראליים בוחנים את האופציה של לימודים גבוהים בחו"ל. תנאי הקבלה ללימודים בחו"ל קלים יותר לעומת תנאי הקבלה לאוניברסיטאות ברחבי הארץ, הלימודים מתקיימים במוסדות אקדמיים מהטובים בעולם. לצד הלימודים קיימת האופציה של רכישת שפה נוספת או העמקת הידע בשפה האנגלית, השפה המדוברת ביותר בעולם. ואיך אפשר שלא להתייחס למחשבה על חיים מעבר לים, צבירת חוויות מדהימות וייחודיות, היכרות עם אנשים מכל העולם וחיים בתרבות חדשה לגמרי? כל אלה הם צ'ופרים נהדרים המתווספים למטרה המרכזית שהיא רכישת מקצוע ויצירת בסיס איתן לחיים המקצועיים של הסטודנטים העתידיים.

הבעיה מתעוררת כאשר חוסר הבנה והפחד מבירוקרטיה משתלט על החלום והתכנונים העתידיים. כדי להקל על המחשבות וההתלבטויות, נתחיל מהבנת התהליך עבור החוזרים מלימודים בחו"ל, ונבחן כיצד מתייחסים מוסדות הלימוד בישראל לבעלי תארים ממוסדות לימוד ממדינות אחרות.

הכרה בלימודי רפואה בחו"ל

ראשית, כדאי לדעת כי סטודנטים שלמדו לימודי רפואה בחו"ל יכולים לשוב לישראל ולעסוק ברפואה במדינה. משרד הבריאות הישראלי מציב מספר תנאים בהם על הסטודנטים המסיימים לעמוד על מנת לשמור על רמה אחידה של ידע ומקצועיות בין הסטודנטים שלמדו בארץ לבין סטודנטים שלמדו במוסדות לימוד זרים. על הסטודנטים שלמדו בחו"ל להציג תעודת סיום לימודים מבית ספר לרפואה מאחת ממדינות ה-OECD (ארגון המאגד 36 מדינות דמוקרטיות ומפותחות המהוות 62.2% מהתוצרת העולמית). על בית הספר להיות כזה שעבר תהליך הכרה של הלימודים לקליניים בו על ידי הארגון העולמי ללימודי רפואה. כיום, כמעט רוב בתי הספר לרפואה במדינות מפותחות כבר עברו את ההכרה ומאושרים על ידי משרד הבריאות הישראלי.

בנוסף, בשובם לישראל יהיה על הסטודנטים לעבור את בחינת הרישוי הממשלתית ברפואה כמו כל סטודנט המסיים את לימודיו בארץ. עבור הסטודנטים הלומדים בחו"ל יורחב החלק הקליני בבחינת הרישוי כדי לוודא שהם אכן עומדים באמות המידה הקליניות המקובלות במערכת הבריאות בישראל.

הכרה בלימודים בתחומים אחרים

הגף להערכת תארים אקדמיים מחו"ל הוא הגוף המוסמך במדינת ישראל להערכת תארים אקדמיים של בוגרי מוסדות להשכלה גבוהה ממדינות זרות בהשוואה לתארים אקדמיים מקבילים במוסדות ישראליים. כך שלגבי סטודנטים שסיימו לימודים בחו"ל לתארים אחרים, בחינת תוקף התואר נעשית על פי כללים וקריטריונים של הגף. בכל תחום יהיה על בוגרי התואר מחו"ל להציג את מפרט נקודות הזכות שרכשו במהלך התואר. במקרים מסוימים יהיה עליהם לצרף לאישור התואר העתק של תעודת בגרות, תעודת זכאות לתואר, גיליון ציונים ותעודות המעידות על לימודים קודמים במקרים של תואר שני ושלישי. האישור הניתן על ידי הגף משמש לרוב לצורך השתלבות בתעסוקה ובדירוג השכר האקדמאי הנהוג בישראל, בעיקר במערכות ממשלתיות וציבוריות וכן בגישה למכרזים בדירוג הנ"ל.

סטודנטים המעוניינים בלימודים בחו"ל במוסד שאינו נחשב למוסד אקדמי יוכלו להציג את פירוט לימודיהם בבואם להתקבל לתואר נוסף בארץ. הידע שרכשו במוסד הלימודים בחו"ל יוכל להעניק להם פטור מחלק מהמקצועות שיידרשו ללמוד במהלך התואר בתנאי שאינם מקצועות ליבה. בנוסף, יוכלו הסטודנטים להציג את תעודת סיום לימודיהם במוסד כחלופה לתעודת בגרות מלאה במעמד הקבלה ללימודים.

 

לאור כל זאת, ניתן להבין כי השתלבות בעבודה לאחר סיום לימודים בחו"ל אפשרית ולא מורכבת מאד. חברת "קמפוס לימודים בע"מ" פועלת בשיתוף עם מוסדות לימוד שונים ברחבי העולם ותשמח לסייע לסטודנטים העתידיים לבחור את המסלול הנכון והמדויק עבורם ללימודים בחו"ל, בין אם מדובר בלימודים מקצועיים ובין אם בלימודים אקדמיים. השירות ניתן ללא עלות בפגישת ייעוץ והכוונה הנערכת על ידי צוות מנוסה הנמצא בקשר רציף וארוך שנים עם מוסדות לימוד שונים בחו"ל.

 

השאירו פרטים והיועצים המומחים של קמפוס יחזרו אליכם בהקדם

    
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    מעדיפים בטלפון?
    חייגו לתיאום פגישה.
    03-5354449
    או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
    צרו קשר
    משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
    נווטו אלינו בוויז
    דרכי הגעה נוספות
    לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
    שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.