-->
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
מעדיפים בטלפון?
חייגו לתיאום פגישה.
03-5354449
או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
צרו קשר
משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
נווטו אלינו בוויז
דרכי הגעה נוספות
לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.

    עמוד הבית > מאמרים וכתבות > המדריך לדיור בזמן לימודים באיטליה

    המדריך לדיור בזמן לימודים באיטליה

    דיור בזמן לימודים באיטליה

    מאת דניאל קוינוב, סטודנט באיטליה דרך קמפוס לימודים

    אחד הקשיים העיקריים בהתארגנות לקראת לימודים באיטליה הוא בתחום הדיור. הסטודנטים, שזה עתה הגיעו למדינה החדשה שתהיה ביתם בשנים הקרובות, אינם מכירים אותה עדיין ואינם בקיאים בחוקיה והרגליה. לכן פעמים רבות הם מוצאים את עצמם בקשיים הנובעים מאי הבנות, טעויות ואף תרמיות. הדרך הטובה ביותר למנוע זאת היא להתכונן כראוי, לעשות "שיעורי בית" וללמוד היטב את הנושא לפני במתחילים בחיפוש דיור מתאים.

    במדריך זה תוכלו למצוא טיפים, המלצות ולינקים רלוונטיים שיסייעו לכם במציאת הדירה המתאימה לכם ביותר בכל עיר באיטליה. המדריך נכתב על ידי סטודנטים של קמפוס לימודים ומבסס על חוויותיהם האישיות בשטח ומה שלמדו מהן, ידע חשוב ומועיל שהוגדר על ידי אחד הסטודנטים שלנו כ"זהב טהור".

    לפני שבוחרים דירה

    לפני שמחליטים באיזה מוסד לימודים ללמוד, חשוב מאד לבחור עיר שתהיה לטעמכם ותענה על הצרכים האישיים שלכם, במיוחד כשבכוונתכם ללמוד לתואר שמתפרס על פני 5 או 6 שנים, כמו רפואה.

    איטליה היא אחת המדינות המתויירות ביותר בעולם. באזורים רבים בה מטיילים תיירים לאורך כל השנה, ולעיתים קרובות הדבר גורם לרעש רב, לכלוך וצפיפות, ואף תחושה של אובדן התרבות המקומית. לכן, למרות נוחות וקרבה למוסדות הלימוד, מומלץ באזורים מסויימים דווקא להתרחק ממרכזי הערים הגדולות. מחיר השכירות יכול להיות גבוה יותר במרכזי הערים, ולכן בחירה באזורים שקטים יותר יהווה גם חיסכון כספי ולא רק יסייע לכם ללמוד בשקט.

    בדקו באיזה אזור בעיר נעים ונוח יותר לגור על ידי התייעצות עם סטודנטים אחרים באזור. חשוב לבדוק גם את אפשרויות התחבורה הציבורית לאוניברסיטה בה תלמדו. בערים רבות, מלבד אוטובוסים קיימות אפשרויות נסיעה נוספות, כמו רכבת קלה או תחתית.

    וודאו שקיים שדה תעופה בקרבת העיר, כדי שיהיה לכם נוח יותר לטוס לישראל בזמן חופשות.

    יוקר המחיה משתנה בין עיר לעיר. בערים הגדולות כמו רומא, מילאנו ופירנצה, ובערי התיירות כמו ונציה, כאמור, עלויות המחיה גבוהות יותר. מן הצד השני, קל יותר למצוא עבודה בערים הללו.

    אם אתם רגישים מאד לקור, אל תבחרו ללמוד באזור הצפוני של המדינה. אם חום מפריע לכם מאד, לימודים בדרום המדינה יתאימו לכם פחות.

    חתימת חוזה דירה באיטליה

    כמו בישראל, גם באיטליה נושא שכירת דירה מורכב ודורש היכרות עם חוקי המדינה והנוהג ברחוב. כדי לחתום על חוזה דירה חוקי לתקופת זמן ארוכה תזדקקו ל- "פרמסו די סוג'רנו" – אישור שהייה במדינה.

    ישנם בעלי דירות המעדיפים להשכיר דירות או חדרים ללא חוזה כדי לחסוך תשלום מיסים על ידי אי דיווח על הכנסותיהם, כפי שהחוק מחייב. אנו ממליצים לכם שלא להסכים לשכירת  דירה ללא חתימה על חוזה על מנת להימנע מהונאות, הפתעות ומחלוקות עם בעל הדירה. חתימה על חוזה מגנה על זכויותיכם מול בעל הדירה ואינה מאפשרת לו לפנותכם ללא התראה, להטיל עליכם תשלומים שונים, ועוד עניינים העלולים לפגוע בכם, בכיסכם ובלימודיכם.

    באיטליה, כמו במדינות רבות נוספות, ניתן לשכור דירה דרך חברת תיווך או באופן עצמאי. אם בחרתם לשכור באופן עצמאי, מומלץ לנסות ולהשיג פרטים אודות בעל הדירה. שוחחו עם הדיירים שגרו לפניכם באותה הדירה ובררו איתם מהם היתרונות והחסרונות בדירה, והאם בעל הבית מהימן ומתנהל באופן הגון.

    בערים הגדולות בעלי דירות נוהגים לבקש ערבות מראש בסכום בשווי חודש-חודשיים שכירות. יש לשלם סכום זה במעמד חתימת החוזה וטרם הכניסה לדירה. אנו ממליצים לכם להסכים לתשלום כזה רק לאחר כניסתכם בפועל לדירה, אלא אם ניתנת אחריות על הדירה על ידי האתר בו פורסמה. במקרה כזה, אותו האתר אחראי להשיב את כספכם אם מתברר כי מדובר בהונאה. אתר Airbnb, למשל, מספק אחריות כזו.

    אם באפשרותכם לעשות זאת, נסו להשיג אישור תושבות (רזידנציה) בעיר. סטודנטים שבבעלותם אישור כזה זכאים להנחות בחשבון החשמל והוזלה בתשלום מיסים.

    מה לבדוק לפני חתימה על החוזה:

    שאלו את בעל הדירה האם מחיר השכירות כולל חיבור לאינטרנט. אם לא, יש לקחת בחשבון שחיבור לאינטרנט באיטליה יכול לקחת זמן בתלוי בתשתיות של הבניין בו נמצאת הדירה.

    בדקו איזה ריהוט נכלל בחוזה הדירה ואיזה ריהוט לא יישאר בה.

    וודאו שיש בחוזה סעיף המקנה לכם את הזכות להפסיק את השכירות בכל עת, וכמה זמן מראש עליכם להודיע על כך על פי סעיף זה.

    בקשו להכיר את כל השותפים בדירה, הדבר יכול לחסוך אי נעימויות בהמשך.

    היזהרו מאתרים שאינם מפרסמים את מקום הדירה ואת הכתובת, או במקרה שזהות המפרסם אינה ברורה. סביר להניח שמדובר בניסיונות הונאה.


    אתרים למציאת דירות וחדרים באיטליה

    כמובן שהדבר משתנה ומתחדש כל הזמן, אך כרגע אלו האתרים שמרבית הסטודנטים הישראלים משתמשים בהם לצורך מציאת דירה להשכרה.

    יש לעיתים מציאות טובות, ואם תתמידו תמצאו דירות טובות וזולות. צרו קשר עם מספר בעלי דירות בו זמנית כדי להבטיח שיהיו בידכם אפשרויות בחירה רבות וטובות, ושתמצאו דירה בזמן קצר.

    באיטליה תמיד כדאי לשאת ולתת על מחיר הדירה ולנסות להוזיל את שכר הדירה במעט, אך אל תגזימו בכך.  

     

      Roomgo Idealista Bakeca.it Subito AirBnB

    כתובת האתר

    www.easystanza.it

     

    www.idealista.it

     

    bakeca.it

     

    www.subito.it

     

    he.airbnb.com

     

    פרטים כלליים

    ניתן למצוא בו חדרים בכל עיר באיטליה.

    ניתן לבצע מנוי בתשלום ותינתן העדפה למנויים רשומים.

     

    דירות זולות. בדרך כלל  בעלי דירות  איטלקים, ללא תשלום לאתר.

    אתר בעל פלטפורמה נוחה ומדויקת לאזור בו השוכר מעונין.

    אתר שניתן לחפש בו  דירות ואך גם רכב, דומה מאד לאתר יד 2. 

    פלטפורמה מאוד נוחה וחדשה שדומה לאתר יד 2. מדירות ועד מכוניות.

    מתאים למי שמחפש דירה לתקופת זמן קצרה. לפעמים ניתן למצוא דירות לתקופות של שנה

    האתר נותן שירות גם בעברית.

     

    קבוצות פייסבוק ישראליות או איטלקיות בהן ניתן לאתר דירות לטווחי זמן קצרים וארוכים:

    קבוצות פייסבוק במילנו

    AFFITTI MILANO – zona Bocconi & Cattolica

    AFFITTI STUDENTI/STAGISTI MILANO

    ישראלים במילאנו

    מילנו היא עיר גדולה וחשובה בצפון איטליה, ולכן מחירי הדיור בה גבוהים יחסית. הפקולטות השונות מפוזרות בה על פני כל העיר. המחירים לדירת יחיד במרכזה נעים בין 600-800 יורו לחודש לחדר.

    סטודנטים שרוצים ללמוד רפואה באיטליה באנגלית באוניברסיטת ביקוקה, שימו לב! קמפוס האוניברסיטה נמצא בעיר ברגמו. היא אמנם קרובה יחסית למילנו, אך מומלץ שתבדקו אפשרויות דיור בברגמו ולא במילנו.

    קבוצות פייסבוק ברומא

    Affitti Brevi a Roma

    TROVA CASE ROMA – VENDITE – AFFITTI

    Cerco / Offro Affitti, Casa, Appartamento, Stanza Roma

    Affitti a Roma – con uniaffitti, affitti per studenti

    Fittasi Affittasi STANZE a studenti o studentesse ROMA

    צעירים ישראלים ברומא – giovani Israeliani a Roma

    רומא בקלי קלות – טיפים למטיילים

    Monolocali Roma

    רומא נמצאת במרכז איטליה. מציאת דירה בה אינה קשה, אך המחירים שונים מאוד מאזור לאזור. באזור של הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת לספינצה, למשל, המחירים גבוהים מאד, ולרוב לכל דירה יש ביקוש רב של סטודנטים. קחו בחשבון שרוב הלימודים באוניברסיטת לספינצה מתקיימים בבניינים במרכזה של העיר. לעומת זאת, מי שבחר ללמוד באוניברסיטת בטור-ורגטה שהקמפוס שלה נמצא מחוץ למרכזה של רומא, יוכל לחפש דירה בפרברי העיר ולשלם פחות.

    קבוצות פייסבוק בפירנצה

    AFFITTO Casa / Stanze a Firenze – RENT Rooms in Florence

    AFFITTASI a FIRENZE

    Affitti a Firenze – con uniaffitti, affitti per studenti

    X

    פירנצה בעברית – Florence in Hebrew

    פירנצה יקרה ביחס לכל מקום אחר באיטליה, אך לא קשה למצוא בה דירה להשכרה. במרכז העיר המחירים יהיו גבוהים משמעותית, כפי שהסברנו קודם לכן.

    הפקולטות מפוזרות על פני כל העיר, שאינה גדולה במיוחד. קיימת רכבת קלה המובילה לאזורי הפקולטות השונות.

    שכר דירה לסטודנט בדירת שותפים במרכז פירנצה נע בין 450-660 יורו לחודש, ללא חשבונות. מחוץ למרכז, באזורים נובולי וקרג’י, מחירי השכירות הממוצעים מגיעים רק ל- 400-550 יורו לחודש, לא כולל חשבונות. עלות דירת יחיד קטנה בת 2 חדרים (סלון וחדר שינה) במרכז פירנצה תעלה 900-1200 יורו לחודש. סה”כ עלות מחייה בפירנצה לסטודנט שגר בדירת שותפים תנוע סביב 700-900 יורו לחודש.

    קבוצות פייסבוק בבולוניה

    IldiBologna

    Offro appartamento/stanza in affitto a Bologna

    Offro/Cerco APPARTAMENTO in affitto a Bologna (NO Studenti, NO Stanze)

    Bologna in affitto

    מציאת דירה בבולוניה מאד מאתגרת, מכיוון שרוב מבני האוניברסיטה נמצאים במרכז העתיק של העיר. לכן סטודנט שמעונין לגור קרוב לפקולטה בה הוא לומד ישלם סכומי כסף גבוהים ביחס לאלו שבחרו ללמוד רחוק מהמרכז.
    השגת דירה בבולוניה לוקחת זמן רב יותר מבערים אחרות, עקב הביקוש לאזורים הקרובים לאוניברסיטה והיצע הדירות הקטן יחסית. שכר הדירה במרכז העיר ינוע סביב 400-600 יורו לחודש, ובפרברים – 300-400 יורו לחודש. רכבת קלה מחברת בין קצות העיר.

    קבוצות פייסבוק בפיזה

    TROVA CASE PISA – VENDITE – AFFITTI

    פיזה היא עיר קטנה יחסית הקרובה לים וממוקמת בצפון-מרכז איטליה. זוהי עיר מאוד מתויירת, והמרכז העתיק שלה תמיד עמוס מבקרים. שכר דירה לחדר בדירת שותפים במרכז פיזה ינוע סביב 300 יורו לחודש. מחוץ למרכז פיזה, שכר דירה לאדם בדירת שותפים יגיע לכ-250 יורו לחודש. שכר דירה ליחיד או לזוג הוא כ-550 יורו לחודש, לא כולל הוצאות נלוות.

    קבוצות פייסבוק בטורינו

    TZABAR TORINO צבר טורינו

    AFFITTI TORINO – Studenti/Lavoratori

    Torino Affitti Camere UNIBACHECA TORINO

    בדרך כלל אין קושי למצוא דירה להשכרה בטורינו, אך יש לקחת בחשבון שהפקולטות מפוזרות סביב העיר וכי העיר מאד גדולה. לדוגמא, הפקולטה לרפואה נמצאת מחוץ לעיר, בפרברי טורינו, כך שהגעה לפקולטה מצריכה נסיעה ברכבת או באוטובוס. עלות שכר דירה במרכז העיר לחדר, לא כולל חשבונות, ינוע סביב 500-700 יורו לחודש. בפרברי העיר, העלות היא 400-600 יורו לחודש.

    קבוצות פייסבוק בפאביה

    Pavia Affitti Camere UNIBACHECA PAVIA

    Affitti Pavia studenti universitari – Università di Pavia

    פאביה היא עיר קטנה, הכל בה קרוב, והפקולטות שבה נמצאות במרכז העתיק של העיר. הפקולטה לרפואה נמצאת באזור הצפוני של העיר, ליד בית החולים הכללי.

    מציאת דירה בפאביה מצריכה התארגנות מראש, כי בתקופת הקבלה ללימודים יש נהירה מסיבית של מחפשי דירות. עלות חדר תגיע לכ-300-600 יורו לחודש.

    מציאת דירה בפדובה

    CERCO, OFFRO CASA O STANZE IN AFFITTO A PADOVA

    פאדובה הינה עיר בסדר גודל בינוני. היא אחת הערים היפות באיטליה, ומלאה סטודנטים, כל שהיא מתאימה למי שמחפש אווירה סטודנטיאלית.

    רוב בנייני האוניברסיטה נמצאים במרכז העתיק של העיר. כך גם הפקולטה לרפואה. שכר הדירה לחדר בדירת שותפים, לא כולל חשבונות, ינוע בין 400-600 יורו לחודש.

    מציאת דירה בנפולי

    Napoli e Caserta Affitti Studenti 2018/2019

    נפולי היא עיר גדולה ולא קשה למצוא בה דיור. המחירים בה זולים ביחס לאלו שבצפון איטליה.

    העיר מציעה אלטרנטיבה אטרקטיבית עבור מי שמחפש לחיות באזור צעיר וזול. שכר הדירה לחדר בעיר ינוע בין 350-550 יורו לחודש. בעיר קהילה קטנה של יהודים המונה כ-180 נפש.

    מציאת דירות בפרוג'יה

    affitti studenti perugia

    פרוג'יה נמצאת במרכז איטליה. מדובר בעיר קטנה שהדירות בה זולות וההיצע גדול, אך לא כל הדירות משופצות משום שהעיר בוחרת לשמור על צביונה העתיק והציורי. בחורף עלול להיות קר, מכיוון שרוב העיר בנוי על גבעות.

    מציאת דירות בוונציה

    Ricerca appartamenti, stanze o coinquilini VENEZIA

    ונציה היפה היא אחת הערים היקרות באיטליה, בעיקר בשל העלויות הגבוהות של תחזוקת ושימור האיים שעל המים. מספר התיירים בוונציה בשנה אחת עומד על כ-20 מיליון, ולכן איטלקים רבים עזבו את העיר ואלו שנותרו עובדים בבתי המלון ובעסקי התיירות. ניתן למצוא ברובע היהודי בעיר בית חב"ד, ומעט מהקהילה היהודית המפורסמת שעוד נותרה להתגורר במקום. שכר הדירה ועלויות המחיה בעיר גבוהות. רוב הסטודנטים בעיר לומדים את מקצועות העיצוב, האדריכלות והאמנות.

    מציאת דירה באיטליה אפשרית גם אם אין מדובר בתהליך לא קל. אל דאגה, סטודנטים ישראלים רבים נהנים בזמן לימודים באיטליה גם מדיור סביר ונוח.
    בעזרת הכנה נכונה וייעוץ עם הגורמים המתאימים לסייע, כמו קמפוס לימודים, ניתן לחסוך זמן, כסף וכאב ראש ולהתמקם בדירה שתתאים לכם בדיוק.

    בהצלחה בלימודים,

    צוות קמפוס.

     

    השאירו פרטים והיועצים המומחים של קמפוס יחזרו אליכם בהקדם