-->
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
מעדיפים בטלפון?
חייגו לתיאום פגישה.
03-5354449
או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
צרו קשר
משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
נווטו אלינו בוויז
דרכי הגעה נוספות
לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.

    עמוד הבית > מאמרים וכתבות > יש פיתרון למשבר הרפואה – ללמוד רפואה בחו"ל!

    יש פיתרון למשבר הרפואה – ללמוד רפואה בחו"ל!

    ללמוד רפואה בחו"ל תחום הרפואה, אשר נחשב בעבר לזוהר כל כך בארץ, איבד מעט מזוהרו עקב חשיפת הציבור לאתגרים הרבים איתם רופאים, בעיקר הצעירים שבהם, נאלצים להתמודד בימים אלו, על רקע המצוקה והצפיפות בבתי החולים, המחסור בפקולטות להכשרת רופאים, ועוד.
    אך לא כדאי למהר ולוותר על חלום הרפואה. אפשר בכל זאת להגשים את החלום, ללמוד רפואה בחו"ל ולהפוך לרופאים מצליחים ומוערכים. כיצד?

    למרות הכל, מקצוע לימודי רפואה הוא עדיין מקצוע נחשק, יוקרתי ותובעני, ואחד ממקצועות הלימוד המאתגרים ביותר.
    בישראל קיימות פקולטות לרפואה המספקות לימודי רפואה איכותיים במספר מקומות די מצומצם – אוניברסיטת תל אביב, הטכניון, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, האוניברסיטה העברית והפקולטה לרפואה בצפת הפועלת תחת אוניברסיטת בר אילן. כיום אנו יודעים שאין הן מספיקות כדי למלא את המחסור האקוטי ברופאים בארץ, במיוחד לאור העובדה שמדינות מסויימות שבהן למדו חלק מן הרופאים בארץ נחשבות עתה לבלתי ראויות להנפיק רופאים בשל רמת הוראת הרפואה הנמוכה בהן. 

    מסלול לימודי הרפואה בישראל

    בשל המספר הקטן של אפשרויות לימודי רפואה בארץ, תנאי הקבלה ללימודי רפואה הם מהגבוהים בעולם. רק אחוז קטן מכלל המועמדים מתקבל ללימודים, ועוד פחות מסיימים את מסלול הלימודים המפרך. זוהי סיבה נוספת לכך שישראל אינה מצליחה לספק את כל הרופאים הדרושים למערכת הבריאות שלה.  
    על מנת להתקבל למסלול לימודי רפואה בישראל,  מועמד נדרש לעמוד בדרישות הקבלה הגבוהות הכוללות ציון פסיכומטרי גבוה במיוחד (740 לפחות) וממוצע בגרות גבוה בהתאם (110 לפחות). וזה לא הכל – קיימים מיונים ומבדקים נוספים ומרכזי הערכה (מו"ר ומרק"ם) המהווים שלב ניפוי נוסף בדרך לקבלה ללימודי רפואה.
    הלימודים מתבצעים במערכת שעות צפופה שכמעט לא מאפשרת לסטודנטים לעבוד וללמוד במקביל. מסלול לימודי רפואה בארץ אורך כשש שנים וחצי, ובסיומם הסטודנט חייב לבצע שנת התמחות ("סטאז'") על פי הדרישות הקבועות בחוק.
    בשלב הראשון של לימודי הרפואה, שאורכו שלוש שנים, הסטודנט לומד את היסוד והבסיס. לימודים אלה נקראים "לימודים קדם קליניים" ובסיומם, הסטודנט מקבל תואר במדעי הרפואה (B.Sc Med). בשלב השני, הנמשך כשלוש שנים נוספות, הסטודנט לומד לימודי רפואה קליניים ובסופם – שנת התמחות. רק בסיום שנת ההתמחות, מוענק לסטודנט תואר הדוקטור לרופאה המיוחל – M.D.

    משבר הרפואה בארץ וההשלכות שלו

    במהלך הלימודים ומייד לאחריהם, צפויים לסטודנטים הישראלים לרפואה אתגרים רבים, אשר חלקם הועלה למודעות הציבור הרחב כבר בחודש מרץ 2011, כאשר ההסתדרות הרפואית בישראל פתחה בשביתה בסיסמא "להציל את הרפואה הציבורית בישראל". במהלך השביתה העלתה ההסתדרות הרפואית טענות על שכר בלתי ראוי, שעות עבודה רבות בתנאים ירודים ועומס רב המוטל על כתפיהם של הרופאים. בתחילת חודש אוגוסט 2011, הגישו כאלף מתמחים מכתבי התפטרות שהיו אמורים להיכנס לתוקף חודש לאחר מכן. בתחילת ספטמבר באותה השנה, ביום בו ההתפטרויות נכנסו לתוקף, פסק בית הדין הארצי לעבודה שההתפטרות מבוטלת, מה שגרם לכ-800
    מתמחים להגיש מכתבי התפטרות אישיים כדי שההתפטרות לא תבוטל שנית. באמצע חודש אוקטובר 2011 בית הדין הארצי לעבודה הורה למאות המתפטרים לשוב לעבודה והוציא נגדם צווי מניעה. בעקבות זאת, המתמחים עתרו לבג"צ על מנת לבטל אותם. בסופו של דבר נחתם הסכם חדש שהעלה את משכורות הרופאים והקל מעט על המתמחים.

    למרבה הצער, תוצאות השביתה לא פתרו את רוב בעיותיהם של הרופאים ואת קשייה של מערכת הבריאות הציבורית בישראל. גם היום אנו שומעים על הצפיפות הבלתי נסבלת במחלקות, מחסור בכח אדם, מספר שעות עבודה בלתי מתקבל על הדעת של הצוותים הרפואיים המקשה עליהם לספק טיפול איכותי ברמת אנושיות נאותה, ועוד. 

    ללמוד רפואה בחו"ל – אלטרנטיבה מושכת

    לאור כל האמור לעיל, אין זה פלא שרבים המעוניינים בלימודי רפואה מחפשים אלטרנטיבה שפויה במחוזות אחרים, ופונים ללימודי רפואה בחו"ל.
    אחת המדינות האטרקטיביות ביותר בתחום היא איטליה. קהילת הסטודנטים הישראלים באיטליה גדלה וצומחת. בכל שנה בין 150 ל-200 סטודנטים ישראלים נוסעים ללמוד בה, לצד סטודנטים רבים ממדינות אחרות – סין, יפן, אלבניה, יוון ועוד.

    גם באיטליה, כמו בישראל, לימודי רפואה באיטליה נמשכים כ-6 שנים, ובסיומם תקופת התמחות סטאז' בת שנה.
    אך שכר הלימוד הנמוך יחסית באיטליה, העומד על כ-400-1200 יורו לשנה, מהווה גורם משיכה משמעותי. ניתן להגיש בקשה למלגה על בסיס סוציו-אקונומי נמוך או הצטיינות, וכן לזכות בהנחה נוספת בשכר הלימוד.

    יתרון חשוב נוסף בלימודי רפואה באיטליה הוא רמת לימודים גבוהה מאוד. ארבע אוניברסיטאות איטלקיות נמצאות בין 200 האוניברסיטאות הטובות בעולם בתחום הרפואה (מילנו סטטלה, בולוניה, לה ספיינצה רומא, פאדובה).
    כמו כן, רמת המתקנים והטכנולוגיה בפקולטות השונות גבוהה מאד.

    אוניברסיטת פאדובה היא האוניברסיטה הראשונה בעולם שפתחה פקולטה לרפואה, והיא אחת האוניברסיטאות העתיקות ביותר באיטליה. היא התפתחה והרחיבה את פעילותה ל-13 פקולטות, בהן לומדים כ-60,000 סטודנטים.
    אוניברסיטת לה-ספיינצה היא אוניברסיטה הכוללת 19 פקולטות המציעות פעילויות שונות, ושני בתי ספר נוספים בבעלות האוניברסיטה.
    אוניברסיטת בולוניה, האוניברסיטה העתיקה ביותר בעולם המערבי, כוללת 23 פקולטות שונות, ומציעה תוכניות לימוד שונות ותוכניות חילופי סטודנטים.
    אוניברסיטת פירנצה מקבלת בכל שנה סטודנטים זרים רבים, הנקלטים היישר לזרועות מרכז תרבותי שתפקידו להקל עליהם בקשיי קליטה ושפה.

    לימודי הרפואה באיטליה הם מהמתקדמים ביותר בעולם ופותחים לסטודנט לרפואה דלתות להתמחויות בבתי חולים בארץ ובחו"ל.
    תנאי הקבלה לכל פקולטה הם עניין של היצע וביקוש.

    אל תחששו ללמוד רפואה בחו"ל – זו אינה פגיעה במערכת הבריאות הישראלית אלא דווקא ההיפך הוא הנכון – אין בפקולטות ללימודי רפואה בישראל אפשרות להכשיר את מספר הרופאים הדרוש למדינה. הגעתם לארץ של רופאים משכילים שלמדו בפקולטות מתקדמות ברמה גבוהה מאפשר לכל אזרחי ישראל לזכות בטיפול רפואי ראוי ומשובח. אנו כאן לסייע, ללוות, לספק מידע ולתווך ביניכם לבין מוסדות הלימוד בחו"ל, עד לקבלת התואר. 

     

    השאירו פרטים והיועצים המומחים של קמפוס יחזרו אליכם בהקדם