-->
עמוד הבית > מאמרים וכתבות > כמה עולה ללמוד שפה בחו״ל

כמה עולה ללמוד שפה בחו״ל

כמה עולה ללמוד שפה בחו"ל

לימודי איטלקית עולים 200 יורו לשבוע לימודים הכולל 20 שיעורים, לימודי ספרדית מגיעים ל-219 יורו לשבוע, ולימודי אנגלית בקנדה זולים מאשר באנגליה ובארה"ב, בעלות של $320 ל-30 שיעורים, מחירים שאינם כוללים דמי רישום וחומרי לימוד. ללימודי שפות אחרות עלויות נמוכות או גבוהות יותר. כלומר, עלויות לימודי שפה בחו"ל תלויות בשפה שאתם רוצים ללמוד. הן גם מושפעות ממספר השיעורים, תקופת הלימוד, איכות בית הספר המלמד, המדינה בה לומדים, ועוד ועוד. כדי להבין את הנושא יותר לעומק ולהגיע מוכנים, הנה מדריך מפורט לכל העלויות:

סיימתם צבא ובא לכם לשפר את האנגלית שלכם, לבלות זמן ארוך במדינה זרה וגם להכיר אנשים חדשים מכל העולם תוך כדי? לימוד שפה זרה בחו"ל היא אופציה מושלמת – חוויה אישית ותרבותית מפתחת ומעשירה, שאולי תתפתח בעתיד גם להזדמנויות מקצועיות או עסקיות. ללמוד שפה בחו"ל זה הרבה יותר זול ממה שחשבתם, ושעת לימוד שפה במדינה בה דוברים את השפה תהיה תמיד זולה יותר מאשר לימודי השפה בישראל. הוסיפו לזה את הבילוי, הטיול וכל הכיף שמסביב, והרווחתם חוויה יוצאת דופן שתיזכר לכל החיים. 

צעירים ישראלים רבים בוחרים היום באורח חיים של נוודים דיגיטליים, או סתם רוצים לראות עולם ולהתאוורר קצת. וגם בגילאים מבוגרים יותר בא לפעמים ללמוד שפה חדשה או לשפר את האנגלית שנרכשה כבר מזמן ואולי החלידה מאז. בתי ספר לשפות ברחבי העולם מאפשרים לכם להירשם לקורסים ללימוד אנגלית או שפות אחרות לתקופות שונות. אבל כדאי להבין מראש ולהתכונן לעלויות הישירות והנלוות כדי שתוכלו למצות את ההזדמנות וליהנות ממנה עד הסוף. אז בואו נדבר על כמה באמת עולה ללמוד שפה בחו"ל:

כמה עולה ללמוד שפה בחו"ל בבתי ספר לשפות

עלויות שכר לימוד שפה בחו"ל תלויות ביעד, ביוקרה של מוסד הלימודים, תקופת התוכנית, ועוד. תוכניות אוניברסיטאיות יקרות יותר לעתים קרובות, בעוד שבתי ספר פרטיים לשפות מציעים טווח מחירים המושפעים מסוג הקורס, המיקום, מספר השעות והמוניטין של בית הספר.

ישנם הבדלים במחירים בין קורסים קטנים ואינטנסיביים לבין כיתות גדולות ופחות מותאמות אישית, שהן זולות יותר אך פחות מומלצות ואפקטיביות. כמעט תמיד, מי שבוחר בתקופות לימוד ארוכות יותר מקבל הנחה בשכר הלימוד. המחיר בנוי בדירוג, כך שכשבוחרים בקורס ארוך יותר או בכמות שיעורים גדולה יותר, מפחיתים את העלות.

בקמפוס לימודים, אנו עובדים עם בתי ספר לשפות ותיקים, מוכרים ואיכותיים בלבד. ההרשמה לתוכניות הלימוד שלהם כרוכה בתשלום דמי רישום, ולאחר מכן תחושב עלות שכר הלימוד על פי תקופת הלימוד ומספר השיעורים. לדוגמה, וכפי שציינו בתחילה, קורס של לימודי איטלקית באיטליה הנמשך שבוע וכולל 20 שיעורי שפה יעלה כ-200 יורו לשבוע. קורס ללימוד ספרדית בספרד יעלה 219 יורו לשבוע, וגם הוא כולל 20 שיעורי לימוד. לימודי אנגלית בקנדה עולים 400 דולר קנדי, אך אנו בקמפוס לימודים יכולים להשיג עבורכם הנחה של 20%, ולהוריד את העלות ל-$320 דולר קנדי בלבד. תוכלו לברר עם יועצי הלימודים שלנו לגבי עלויות לימוד שפות אחרות במדינות נוספות, ולבנות תוכנית הכוללת תקופת הלימוד, מספר שיעורים ומיקום המתאימים לתקציבכם.

הוצאות לינה ומגורים

איפה בא לכם לשהות בתקופת הלימודים? במעונות? באכסנייה? ואולי בדירת AirBnB או דירה שכורה? תרצו לשהות שם לבד או עם חברים? ההחלטה על המדינה או העיר בהן תלמדו תשפיע על עלויות המגורים בזמן הלימודים. עלותם של מעונות סטודנטים, אכסניות ודירות משותפות לשכירות משתנה בהתאם ליוקר המחיה במדינה. בערים אירופאיות, למשל, שכירות של חדר בדירה יכולה לעלות בין 400 ל-800 יורו בחודש, בעוד שבמדינות אסיה העלויות יכולות להיות נמוכות משמעותית. יש להוסיף לכך הוצאות מחיה, כולל מצרכים, שירותים ומוצרים חיוניים אחרים. בהתאם למדינה, יש לקחת בחשבון 300-700 דולר לחודש עבור צרכים אלה.

ויזה וביטוח בריאות

ברוב המדינות שאנו עובדים איתן לא תצטרכו ויזה מיוחדת כדי לשהות עד מספר שבועות במדינה, אלא תוכלו לעשות זאת עם ויזת תייר רגילה. במדינות מסויימות קיימת אשרה מיוחדת למי שרוצה ללמוד את שפת המדינה לתקופה ארוכה יותר. למשל, באיטליה ניתן ללמוד איטלקית בבתי הספר המוכרים לשפה במשך עד כשנה עם ויזת לימודים. קחו בחשבון שאם יש צורך בויזה, יהיו לכך עלויות נוספות בהתאם למדינת היעד, לרוב בין 50 דולר לכ-300 דולר.

אנו לא ממליצים לכם לנסוע ללימודי שפה בחו"ל ללא ביטוח בריאות לנסיעות (שלעיתים גם נדרש על ידי המדינה המארחת עבור שהייה ארוכה). ביטוח נסיעות מגן עליכם מפני הוצאות רפואיות בלתי צפויות, בעיות נוספות בנסיעה (כגון אובדן מזוודות), ומקרי חירום אחרים. פוליסות ביטוח הנסיעות בישראל שונות זו מזו בכיסוי ובמחיר, כאשר התוכניות הבסיסיות מתחילות ב-40 דולר לחודש. מומלץ לבחור בתוכנית המספקת כיסוי מקיף, שיכול לייקר את העלות אך לספק שקט נפשי בזמן הלימודים.

הוצאות נסיעה

למדינות אירופה, תוכלו להשיג טיסות זולות מאד, ומדובר על הוצאה חד פעמית ולא שבועית או חודשית. כדי להגיע למדינות רחוקות יותר, כמו למשל דרום אמריקה, יפן או ארה"ב, ייתכן שתזדקקו לתקציב גדול יותר. כדאי לעקוב אחר מחירי הטיסות ולהזמין מוקדם כדי להבטיח את המחיר האופטימלי ומקום שמור בטיסות.

יהיו לכם גם עלויות נוספות להגעה משדה התעופה למקום הלינה, או בתוך העיר עצמה. עם ההגעה, השתדלו להתיידד עם התחבורה הציבורית המקומית ולהוזיל עלויות נסיעות על ידי כרטיסים שבועיים או חודשיים.

חומרי לימוד

כדי ללמוד יש צורך בספרי לימוד, חוברות עבודה וחומרים נוספים. קחו בחשבון בין 50 ל-200 דולר לעלויות. חלק מתוכניות לימוד השפה כוללות כבר את חומרי הלימוד בשכר הלימוד שלהן, אך בתוכניות אחרות תצטרכו לרכוש את החומרים בנפרד.

הוצאות תקשורת

אף אחד לא מסתובב היום בחו"ל בלי סלולר ואינטרנט. תוכלו לרכוש כרטיסי סים מקומיים, סים וירטואלי, תוכנית חו"ל מספק הסלולר שלכם או כל פתרון אחר שנראה לכם מתאים. מדובר על עלות נלווית של כ-15-50 דולר לחודש, בהתאם לצרכי השימוש שלכם. רוב בתי הספר ודירות האירוח מספקים קישוריות Wi-Fi טובה, אך כדאי לוודא זאת מראש.

פעילויות תרבות ופנאי

לא באנו רק ללמוד, אלא גם ליהנות, להכיר אנשים, לבלות ולחגוג את החיים. השאירו קצת תקציב להשתתפות בפעילויות חברתיות, ביקור באטרקציות, בילויים, וכו', שגם מספקים הזדמנות לתרגול שפה מעשי ומעשירים את החוויה הכוללת.

מדוע ללמוד שפה בחו"ל היא השקעה לטווח ארוך

העלויות המיידיות של לימוד שפה זרה בחו"ל הן לא מטורפות, אך כן מחייבות קצת התארגנות מראש אצל רובנו. אבל החוויה היא בלתי נשכחת, כיפית ומספקת, ואין לדעת אם ומתי ההשקעה תשתלם לכם בטווח הארוך. שליטה בשפה זרה היא נכס ששווה המון בשוק עבודה גלובלי יותר ויותר. היא יכולה לפתוח הזדמנויות קריירה ועסקים, להשיג לכם משכורת התחלתית גבוהה יותר וקידום מהיר יותר בתוך החברה. שליטה בשפה נוספת וכמובן באנגלית פותחת דלתות גם לתפקידים בחברות בינלאומיות וחברות מחו"ל.

לימודים ושהייה ארוכה בחו"ל מעודדים גם פיתוח מיומנויות "רכות" (soft skills) שיכולות לסייע לכם לבלוט מבין מועמדים רבים לעבודה.

היחסים שנוצרים תוך כדי לימודי שפה בחו"ל יכולים להתפתח לחברויות אמיצות לאורך שנים, אך גם לרשת גלובלית של קשרים מקצועיים, שיתופי פעולה בינלאומיים והזדמנויות תעסוקה.

הצמיחה האישית הנחווית באמצעות לימודים בחו"ל מעשירה את החיים ומגבירה את תחושת העצמאות, הביטחון וכישורי פתרון הבעיות שלכם, שיכולים לתרום לאיכות החיים שלכם ולהצלחתכם.

כיצד למנף את ההשקעה שלכם בלימוד שפה?

שמרו על תעודות או אישורים שקיבלתם מבית הספר, אולי תתבקשו להציג אותם כשאתם מגישים מועמדות לעבודה או ללימודים. עדכנו את קורות החיים ואת פרופיל הלינקדאין שלכם כך שישקפו את שליטתכם בשפה ואת כל היכולות התרבותיות שנרכשו. הדגישו מיומנויות ספציפיות שנרכשו, כגון יכולות הסתגלות ותקשורת. חקרו כיצד כישורי השפה שלכם יכולים לפתוח לכם נתיבי קריירה חדשים או לשפר את מצבכם המקצועי הנוכחי. אתרו תפקידים שבהם שליטה בשפה היא יתרון מובהק.

שמרו והרחיבו את הקשרים המקצועיים שיצרתם בחו"ל. התחברו ב-LinkedIn וברשתות חברתיות רלוונטיות נוספות. שתפו את חוויותיכם, העלו תמונות וכתבו פוסטים בנושא.

שמרו את כישורי השפה שרכשתם על ידי חיפוש שותפים לשיחה בשפה, השתתפות באירועים רלוונטיים או לקיחת קורסי המשך מתקדמים.

 

לימוד שפה בחו"ל הוא אחת המתנות הכי טובות שאתם יכולים להעניק לעצמכם, מכל כך הרבה סיבות. ההרפתקה של לימודי שפה בחו"ל היא חוויה מרתקת ומסעירה, מרחיבה אופקים וכיפית מאד.

יועצי הלימודים של קמפוס לימודים יכולים לסייע לכם בבחירה, תכנון וארגון, ואפילו לחשב כמה עולה ללמוד שפה בחו"ל עבור כל שפה ומדינה. פנו אלינו לייעוץ או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

השאירו פרטים והיועצים המומחים של קמפוס יחזרו אליכם בהקדם

    
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    מעדיפים בטלפון?
    חייגו לתיאום פגישה.
    03-5354449
    או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
    צרו קשר
    משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
    נווטו אלינו בוויז
    דרכי הגעה נוספות
    לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
    שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.