-->
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
מעדיפים בטלפון?
חייגו לתיאום פגישה.
03-5354449
או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
צרו קשר
משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
נווטו אלינו בוויז
דרכי הגעה נוספות
לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.

    עמוד הבית > מאמרים וכתבות > לימודים באיטליה – צעדים ראשונים

    לימודים באיטליה – צעדים ראשונים

    מאת: דפנה וולף

    החלטת ללמוד באיטליה, אם באוניברסיטה ציבורית או אם במוסד פרטי; כך או כך, הנך מתחיל לחיות בארץ זרה ובמקביל עלייך להתמודד עם שפה חדשה. לשם כך, ארצה להעניק לך עצות ישומיות בתחומי המחייה והלימוד באיטליה בכלל ובפירנצה בפרט, אשר מטרתן להקל עלייך ככל שניתן בתחילת דרכך. המאמר מנוסח בלשון זכר, אך פונה כמובן גם לסטודנטיות.

    טיסה ונחיתה
    יש כמה חברות תעופה הטסות מנתב"ג לפירנצה: אליטליה, לופטהנזה ואוסטריאן אייר ליינס. ההבדל ביניהן הוא בנחיתת הביניים. אם בחרת לטוס בלופטהנזה נחיתת הביניים הינה בפרנקפורט ושם עלייך להחליף טיסה לאחר כמה שעות המתנה. נחיתת הביניים של אליטליה היא ברומא או במילאנו. מטעמי נוחות עדיף, לדעתי, לנסוע בחברת אליטליה, כי אם וכאשר טיסת ההמשך מבוטלת, הרי שקל להגיע ברכבת מרומא או מילאנו לפירנצה ופחות נוח מפרנקפורט. 

    למשל ברומא יש להגיע ברכבת משדה התעופה לתחנה TERMINI וממנה לקחת רכבת לתחנת הרכבת המרכזית של פירנצה SATNTA MARIA NOVELLA. רכבת היורו סטאר EURO STAR  מהירה, אך יקרה יותר מיתר הקווים.  

    הגעת בשלום בטיסה לאיטליה ואספת את מזוודותייך מנמל התעופה. זה הזמן לפתוח תוכנית נוסע מתמיד באחת מחברות התעופה בה הנך סבור שתמשיך לטוס. הרישום למועדון הנוסע המתמיד של חברת אליטליה  (MILLE  MIGLIA)אינו כרוך בתשלום ויתרה מזאת, מוענקים לך מיילים במתנה. ניתן להרשם בדלפק בשדה התעופה.

    לאחר שש טיסות בממוצע (תלוי ביעדך ת"א-מילאנו-פירנצה או ת"א-רומא-פירנצה), יוענק לך כרטיס חינם. כדאי לשמור את כרטיס המושב, כיוון שהינו תקף ארבעה חודשים לאחר טיסתך, ויכול להעניק לך מיילים לטיסתך הבאה.
    הנסיעה במונית משדה התעופה של פירנצה למרכז העיר עולה בין 20 ל-25 יורו (תלוי במספר התיקים, יעד הנסיעה, יום  ושעת הנסיעה). יש קו אוטובוס מיוחד של חברת ATAF (עלות כרטיס נסיעה 4 יורו) המגיע לתחנת הרכבת המרכזית של פירנצה: SANTA MARIA NOVELLA.

    מלון

    כעת אתה מחפש קורת גג כדי שהשמש הקופחת לא תכה בך ושהגשם לא ירטיב אותך. לעולם אל תבחר דירה מתוך לחץ ואל תחתום על חוזה כשאתה נתון בעמדה של חוסר ברירה. כדי להמנע מלחץ מיותר, כדאי להגיע כמה ימים לפני תחילת הלימודים וללון בינתיים בחדר במלון/הוסטל. בשלוש לשכות התיירות בפירנצה שנמצאות ברחובות: BORGO S. CROCE, CAVOUR ובתחנת הרכבת
    המרכזית

    ישנן מפות שניתן לקחת בחינם וכן מדריך שניתן לקחת ללא תשלום ובו מאוגדים כל המלונות וההוסטלים בעיר על-פי דירוג ומחיר. מומלץ לגשת למלונות הקטנים והמשפחתיים בשכונות המגורים. מלון מומלץ – ORCAGNA שברחוב ORCAGNA  הנמצא כעשרים דקות הליכה מהדאומו והמחיר כולל ארוחת בוקר, 


    תחבורה בפירנצה

    חברת התחבורה הציבורית בפירנצה הינה ATAF. ניתן להשיג את מפת קווי האוטובוס בלשכות התיירות. לא ניתן לרכוש כרטיס נסיעה אצל נהג האוטובוס (אלא רק בשעות הלילה) ולכן עלייך לקנות מבעוד מועד כרטיס נסיעה באחד מהבארים, חנויות הטבק או דוכני העיתונים. כל ניקוב תקף לשעת נסיעה כולל שינוי בקו.  קיימת כרטיסייה מוזלת של 12 נסיעות במחיר של 10 ושמו CARTA  AGILE והיא תקפה לנסיעה בת שעה כולל שינוי בקו, ואין לה תאריך
    פקיעת תוקף. סטודנטים יכולים לקנות כרטיס חודשי-חופשי בעלות 20.70 יורו (מחיר רגיל 30 יורו). לשם כך יש לפתוח כרטיס:
    TESSERPER ABBONAMENTO RIDOTTO PER STUDENTI 
    עלות הכרטיס היא כ-5 יורו והוא תקף לשנה. על-מנת לפתוח כרטיס יש לגשת לדוכן הצמוד לתחנת הרכבת המרכזית שב- ADUA  PIAZZA בצד הפונה לרחוב
     VALFONDA. יש להביא תמונת פספורט, מסמך המאשר את היותך סטודנט ואישור שהייה (PERMESSO DI SOGGIORNO). כל חודש עלייך לקנות כרטיס חודשי שאותו ניתן להשיג בכל דוכן עיתונים או באר.

    נסיעה במוניות בפירנצה היא עסק יקר למדי. נסיעה לא ארוכה במיוחד, של 5 דקות, עולה לפחות 10 יורו. חשוב לציין שלנשים הנוסעות לבד אחרי השעה 22:00 מגיעה הנחה של 10% מדמי הנסיעה, אולם יש לדרוש זאת מהנהג שאינו שש לתת הנחה אוטומטית.

    אופניים בפירנצה: ישנם שלושה דוכנים לשכירת אופניים – בתחנת הרכבת המרכזית, ברחוב MAZZINI  פינת MANNELLI  וב- PIAZZA GHIBERTI עלות
    שכירת האופנים לסטודנט היא יורו ליום כאשר יש להחזיר את האופניים עד השעה 19:00. אפשר לשכור את האופניים גם לחודש בעלות של כ-25 יורו.

    ישנם עוד סטודנטים המחפשים דירה בזמן חיפושייך ונראה שלכאורה לא תמצא חדר ראוי, אך בפועל הדבר אינו כך. דרושים סבלנות וזמן. יש להמנע מהתחייבות מראש על חוזה שכירות ולשלם מקדמה כשאתה בארץ ועוד לא ראית את הדירה !!! 
    אל תסמוך על תיאור מעורפל של הדירה דרך הטלפון או תמונה באינטרנט. סטודנטים רבים נפלו בפח וקיבלו חדר פחות טוב, בלשון המעטה, ממה שהובטח או שבעל הבית רימה אותם ונעלם עם הכסף. דירות רבות באיטליה שייכות לאנשים שזהו מקצועם: בבעלותם נכסים והם מתפרנסים מהשכרתם ובחלק מן המקרים, מהתחזותם כבעליהם.
     
    דרכים למציאת דירה
    קיימים בתי ספר פרטיים המחזיקים מאגר דירות ללא דמי תיווך. אם יש לך חבר/מכר/ידיד שלומד בבית ספר מסוג זה אשר יכול לתווך בינך לבית הספר, הרי ששני הצדדים מרוויחים. ברוב המקרים ההיצע גדול מהביקוש ודירות רבות נותרות ריקות.

    מודעות רבות נמצאות בשטח האוניברסיטה. למען בטחונך, אל תפנה למודעות התלויות באיזור התחנה המרכזית והרחובות הראשיים של העיר, אלא רק בשטח מבני האוניברסיטה. מומלץ לגור עם סטודנטים בני גילך; היו מקרים שסטודנטים מצאו את עצמם גרים עם שותפים מפוקפקים ונחשפו לפשיעה שנעשתה בביתם.
    ניתן למצוא מודעות על לוח בבית הקהילה היהודית של העיר ברחוב FARINI 4. 

    מודעות לדירות מפורסמות בעיתון  LA PULCE שנועד למטרה זו ואותו ניתן לרכוש בדוכני העיתונים. 

    סוכנויות לתיווך דירות: רבות מהן מפוזרות בפירנצה. כאשר החלטת לשכור דירה דרך סוכנות, עלייך לשלם דמי תיווך לסוכנות אשר עומד על חודש אחד של שכר הדירה, הווה אומר, על החודש הראשון עלייך לשלם שכר דירה כפול. מומלץ לבדוק את מאגרי הדירות של כמה סוכנויות (וזה בחינם), לא להתחייב ולא להשאיר פרטים כגון דרכון, מספר כרטיס אשראי, מקדמה במזומן וכדומה, אלא אם כן הסכמת לחתום על חוזה.

    בחירת הדירה
    החדרים בדירות באיטליה מקוטלגים כדלקמן:
    CAMERA  SINGOLA חדר אחד המיועד לשימוש פרטי בדירת שותפים. לא כולל
    איזורים המיועדים לכלל הדיירים כגון מטבח, אמבטיה סלון וכדומה.

    CAMERA  DOPPIA חדר אחד המיועד לשני דיירים בדירה עם שותפים נוספים.

    MONOLOCALE דירת סטודיו הכוללת מטבח וחדר שינה כיחידה אחת וחדר אמבטיה.

    BILOCALE דירת שני חדרים הכוללת חדר שינה, חדר נוסף הכולל מטבח וחדר אמבטיה.
    מומלץ מאוד ללכת לבדוק דירות עם אדם נוסף אשר אתה סומך על דעתו. אחד יכול לשאול את השאלות בעוד השני בוחן את הדירה ואת השותפים. מומלץ מאוד לגור עם שותפים איטלקים, כי מעבר לחוויה והשיפור בשפה, הם יכולים להיות לעזר בהבנת החשבונות המגיעים לביתכם. יש לשים דגש לדברים הבאים בבחירת הדירה:
    אם יש מים חמים המספיקים לכל השותפים: יש דירות שדוד החימום ישן ולא אפקטיבי, לפיכך השותפים צריכים לקבוע מראש מי יתקלח ומתי. 
    אם יש חימום בחדר השינה שלך, אם אין אל תיקח את החדר! הטמפרטורות בחורף צונחות אל מתחת לאפס ובלתי אפשרי לגור בחדר שאינו מחומם. 
    לברר מה הן ההוצאות (spese) הנוספות שעלייך לשלם. בחלק מחוזי השכירות מקובל  ששכר הדירה החודשי כולל הוצאות גז, מים וחשמל. אם בדירה שהנך מעוניין בה לא קיים הסכם כזה, תשאל את הדיירים מראש מה הן ההוצאות החודשיות בממוצע. בדירות גדולות נחוץ יותר גז לחימום ומכאן  שההוצאה הכספית גדולה יותר.

    בחלק מן הדירות מותקן קו טלפון. פירוט השיחות מגיע פעם בחודשיים, יחד עם חשבון  הטלפון. מומלץ לרשום לעצמך את זמן השיחות שעשית כולל מספרי הטלפון שאליהם אתה מחייג. מאוד יקר להתקשר לארץ  מהקו שבדירה. מומלץ  להתקשר לארץ עם כרטיסי חיוג של בזק או כרטיסי חיוג מקומיים שאותם ניתן להשיג בחנויות על סך 5 יורו, 10 יורו והלאה. ניתן לרכוש ב  PIAZZA SANTA MARIA NOVELLA בדרך המובילה לכיוון תחנת הרכבת המרכזית. 

    אם לא מותקן קו טלפון בביתך, יש לך אפשרות לפתוח קו על שמך 
    (עלותו בסביבות 120 יורו, תלוי בחברה) ולשם כך תתבקש להציג את 
    ה- PERMESSO DI SOGGIORNO (אישור השהייה) או את ה-  CODICE 
    FISCALE (מספר זיהוי איטלקי). עלייך לבקש מבעוד מועד את הסכמת בעל הדירה
    ולהסדיר זאת ביניכם בחוזה הדירה או בהסכם שבעל-פה. 

    בעלי דירות רבים אינם מוכנים שקו טלפון יותקן בנכס שלהם גם אם הוא אינו על שמם (מסיבות שאינן קשורות בך, אלא בגלל העלמת מס…).
    תמיד לדרוש את הקבלה על תשלום שכר הדירה, גז, חשמל, מים וכדומה ולשמור אותה. יש מקרים שחברה מסויימת שולחת חשבון נוסף, כי לכאורה לא שילמת. טעויות בירוקרטיות אינן מקרה נדיר באיטליה. 

    להרגיש בבית
    מצאת לעצמך קורת גג וכעת אתה רוצה להרגיש בה כביתך. לכל אחד מאיתנו יש דברים אישיים 
    המעניקים הרגשה כזו ובכל זאת, ברצוני להמליץ להביא עמך דברים אלו:
     הכר את סביבתך – הבא מדריך טיולים מעודכן של פירנצה.

    האתר הרשמי של פירנצה שבו גם עידכונים על המתרחש בעיר וגם עידכוני מזג האוויר:https://www.comune.firenze.it בדוכני העיתונים ובחנויות הספרים ניתן לקנות את FIRENZE SPETTACOLO  היוצא אחת לחודש (מחירו  1.55 יורו)
    והוא משמש כ"עכבר העיר" של פירנצה.

    מומלץ להביא מתכונים של מאכלים שאתם אוהבים במיוחד. קשה למצוא בסופרמרקטים בפירנצה את כל מוצרי המזון הבינלאומי, אולם לצד הסופרמרקטים והשווקים, קיימות חנויות מזון של הקהילה היהודית וכן מכולות אסייתיות, הודיות וערביות. כדאי להכנס ולקנות מוצרים מיוחדים שאין להשיגם במטבח האיטלקי, כגון רטבים ותבלינים. 

    חנויות אסייתיות מומלצות  נמצאות ברחוב DELL'AGNOLO פינת BORGO ALLEGRI  וברחוב DEI SERVI פינת ALFANI מספר חנויות לבנוניות נמצאות
    בסביבת השוק הגדול MERCATO CENTRALE  וגם באיזור כנסיית 
    SANTA CROCE, למשל זו  שברחוב  .DE' NERI בפירנצה יש סופרמרקט
    שפתוח גם בימי ראשון: STANDA  שנמצא ב PIAZZA SALVEMINI המוצרים
    שתמצא אצל הירקנים (לא אלה שבשוק) ובמכולות הקטנות יקרים בהשוואה למוצרים שבסופרמרקטים הגדולים: COOP  ו- CONAD.
    ספרי קריאה ומוזיקה ישראלית שאתה אוהב (לא ניתן לרכוש בפירנצה, גם לא בחנויות ספרים בינ"ל).

    כשתגיע לאיטליה תגלה ששותפייך לדירה לא שותים מים מהברז, אלא מעדיפים לסחוב בקבוקי מים גם כשמדובר בקומה חמישית בלי מעלית. המים באיטליה לא מזוהמים, אך בכל זאת, רוב האיטלקים מעדיפים שלא לשתות מים מהברז. עצתי היא להביא קומקום חשמלי מהארץ (פער המחירים בין איטליה לישראל עצום), להרתיח ולהעביר לבקבוק ריק לאחר שהמים מתקררים בקומקום. כשתתחיל לסבול מכאבי הגב בעקבות סחיבת בקבוקים   מהסופרמרקט לביתך , אזי גם אתה תחשוב כמוני.

    השקעים באיטליה הם בעלי שניים או שלושה פינים ישרים (ויש שני גדלים: קטנים וגדולים). אם אתה רוצה להביא איתך קומקום חשמלי, או כל מכשיר חשמל מישראל בעל תקע של משולש פינים, אז מומלץ להביא מתאם לשני פינים.

    קניות לבית:
     
    ניתן לנסוע לאיקאה פירנצה (קווי  ATAF 29 או 30 על יד תחנת
    הרכבת המרכזית). 

    חנויות למוצרים לבית נמצאות לאורך רחובBORGO LA CROCE  וגם בשוק
    SANT' AMBORGIO שב- PIAZZA GHIBERTI השוק פתוח בימי שני-שבת 
    מ- 07:00 עד 14:00.
    חנויות גדולות למוצרי חשמל:  IMPERIALשברחוב MANNELI  מס' /A119 
    (מול הכניסה לתחנת הרכבת CAMPO DI MARTE) ו- EURONICS שברחוב
    DEI MILLE מס' 140.
    חגים ומועדים

    הקהילה היהודית בפירנצה מארגנת פעילויות לסטודנטים הישראלים, ארוחות בימי שישי, ארוחות חג ומסיבות בפורים וביום העצמאות. על מנת להתעדכן יש לגשת לבית הקהילה הצמוד לבית הכנסת הנמצא בברחוב  4 Farini, לקחת את העיתון החודשי ולבקש להצטרף לרשימת התפוצה באי-מייל.  
    ארוחות ליל שבת נערכות גם בבית חב"ד בעיר ברחוב PILASTRI . הארוחות מוגשות בחינם ולא צריך להרשם מראש.

    קבלת חבילות
    כאשר שולחים אליכם מהארץ חבילה עם שליח, רוב הסיכויים שהחבילה תגיע בבוקר, כיוון ששירות השליחים בפירנצה פעיל בין השעות 8 ל- 12:45. אם אינכם נמצאים בבית כדי לחתום על קבלת החבילה, תקבלו הודעה שהשליח יבוא אליכם בפעם שנייה במהלך השבוע וגם אז – בבוקר. אם בדרך כלל אינכם נמצאים בבית בשעות הבוקר, מומלץ לשלוח אליכם את החבילה אל מזכירות המוסד בו אתם לומדים או ישירות לבעל הבית שלכם. ניתן לעקוב אחר משלוח החבילה דרך האינטרנט באתר הדואר הישראלי (אחרי הקשת מספר המשלוח).
    חשבון בנק, המחאות נוסעים וכרטיס אשראי

    באפשרותך לפתוח חשבון בנק באיטליה. רצוי לעשות סקר שווקים בין הבנקים השונים וביניהם בנק הדואר. לכל אחד מן הבנקים תוכניות ומבצעים, תלוי בעונה ובאוכלוסית היעד. בכמה מן הבנקים יש לשלם עמלה לפתיחה וסגירת החשבון.
    קניית  TRAVELLER`S CHECKSיש ביטוח נגד גניבה וזהו יתרונם. בחלק מן
    החברות החלפת ההמחאות למזומן נעשה בסניף החברה ללא עמלה, לדוגמה אמריקן אקספרס שנמצא ברחוב  Dante Alghieri 22r

    אחזקת כרטיס אשראי בינלאומי של מטבע אירו (וללא עמלה כפולה מדולר לאירו), למשל כרטיס מאסטר קארד בבנק לאומי. משיכת המזומנים מהכספומט כרוכה בעמלה.

    מצבי חירום
    אם חלילה הנך זקוק לשירותי החירום כמו משטרה, מכבי אש ובתי-חולים, יש צורך להזדהות. לפיכך רצוי שתמיד תישא עמך צילום של הדרכון ואישור השהייה.  בפנייתך לחדר המיון אינך צריך לשלם, אך חשוב לשמור את הקבלה של התרופות, על-מנת לקבל את ההחזר מחברת הביטוח שבה הנך מבוטח.

    חדר המיון במרכז העיר נמצא בבית חולים  SANTA MARIA NUOVA  שברחוב 
    BUFALINI. יהיה עלייך לחכות בתור לאחר הצגת המסמכים האישיים כיוון שהרופאים מקבלים לפי מקרי הדחיפות ולא לפי סדר ההגעה. 
    בית מרקחת הפתוח 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע נמצא בתוך תחנת הרכבת המרכזית של העיר.

    לאכול בפירנצה
    לכל מסעדה יש יום מנוחה משלה ולכן מומלץ להתקשר לפני ההגעה.
    מסעדת ZAZA באיזור השוק המרכזי מומלצת ביותר ונדירה בסביבתה, כיוון שניתן לאכול ארוחות צהרים גם לאחר השעה 14:00.
    רחוק מהמרכז, אך שווה כל מאמץ להגיע:
    TARATTORIA-PIZZERIA SANTA LUCIA
    VIA PONTE ALLE MOSSE, 102
    TEL 055 35 32 55

    APERITIVO הינו מונח איטלקי שלפיו בסביבות השעה 5 בערב ועד לשעת ארוחת הערב, ניתן לאכול ארוחה במחיר המשקה. מקום מומלץ הינו "קיטש" הנמצא בכיכר BECCARIA תמורת מחיר המשקה (6 יורו) אתה מוזמן לגשת 
    ולקחת לעצמך ללא הגבלה ממבחר הבשרים, הפסטות, הפיצות והקינוחים שבמקום. ניתן להגיע גם בשעת ארוחת הערב. 
    בית הקפהGIUBBE  ROSSE  שבכיכר REPUBBLICA מספר 13 הינו יחודי כי
    מוצע בו אפריטיבו גם בשעות הצהרים.
    דוכני קבב, פאלפל ושווארמה יש בכל פינה, אך הטובים בעיר הם: הקבב התורכי שברחוב  SERVI קרוב לכיכר ANNUNZIATA, DR. KEBABA שב- PIAZZA SANTA MARIA NOVELLA, ו- AMON  
    שברחוב PALAZZUOLO 28r

    לבלות בפירנצה
    בעיר יש מספר לא מבוטל של מועדוני ריקודים לקהל הסטודנטים, פאבים ובתי קפה. ניתן ללכת גם לקונצרטים שנערכים בכנסיות קטנות, להצגות בתיאטרון COMUNALE  שברחוב CORSO   ITALIA 16 תיאטרון  PERGOLAשברחוב PERGOLA  ותיאטרון VERDI שברחוב VERDI פינת GHIBELLINA (יש הנחות לסטודנטים).
    יש גם אולמות קולנוע לאין שיעור ובהצגות יומיות ניתנות הנחה משמעותית לכרטיס. אולם קולנוע המציג סרטים בשפת המקור הוא ODEON הנמצא ב- PIAZZA STROZZI

    כיצד לשרוד את היום הראשון (והשני והתשעים) ללימודים באוניברסיטה
    התרגשות ולצידה חשש מאפיינים כל סטודנט חדש ביומו הראשון בקמפוס. ההבדל בינך לסטודנט האיטלקי, שעלייך להתמודד עם קושי השפה ולא רק עם החומר הנלמד.

    מומלץ מאוד לבקש מסטודנט איטלקי את הסיכום שכתב ורצוי לגשת בתחילת ובמהלך הסמסטר ולא לקראת הבחינות. תתחיל לקרוא את הסיכומים ולתרגם את שאינו מובן מבעוד מועד. כדאי להעזר בספרים בעברית, אך תמיד לקרוא גם את החומר באיטלקית: הבחינה תתקיים באיטלקית, לכן כדאי להכיר את החומר כפי שתבחן עליו וזה כולל אוצר מילים רלוונטי לקורס.
    חנות לצילום וכריכה במחירים זולים יחסית נמצאת ברחוב  SAN GALLO  פינת GUELFA.

    קניית ספרים: בתחילת הקורס המרצה מעניק רשימה ביבליוגרפית ואף ממליץ לקנות את הספרים. לא כדאי לרוץ ולקנות את כל הספרים. ראשית, קיימת ספרייה ובה תוכל למצוא את הספרים הנדרשים. שנית, ניתן לצלם את הפרקים הרלוונטים לקורס (וזה יחסוך לך בעלויות) ושלישית, במקרים רבים המרצה לא מגיע לכל החומר שהוא שם לעצמו כיעד בתחילת הסמסטר. לכן מומלץ לקנות את הספרים שישרתו אותך מעבר לקורס שולי של סמסטר אחד. חנויות ספרים רבות נמצאות ברחובות הראשיים של פירנצה, אך ברצוני להזכיר את אדיסון הנמצאת ב- PIAZZA DELLA
    REPUBBLICA 27/r: בקנייה הראשונה עלייך לדרוש את ה- BOOKCARD על כל 5 יורו אתה מקבל ניקוב (בקניה של 30 יורו תקבל 6 ניקובים וכו') ולאחר 12 ניקובים, אתה זכאי להנחה של 5 יורו. אין לכרטיס מועד פקיעת תוקף.

    ולסיום סיומת,

    יהיו קשיים וגם געגועים, אולם חווית הלימודים בחו"ל היא ייחודית. באת במטרה ללמוד וזה לא פשוט כשהכל מסביב חדש וזר, אך ההרגשה הזו תשתנה, צריך רק זמן וסבלנות. עם הרבה סבלנות השפה לא תהיה כה מאיימת ועם הזמן, תכיר חברים חדשים שאינם בהכרח ישראלים. שתהיה לך הצלחה רבה בלימודייך ושיהיו לך הרבה חוויות נפלאות.

    השאירו פרטים והיועצים המומחים של קמפוס יחזרו אליכם בהקדם