-->
עמוד הבית > מאמרים וכתבות > לימודי וטרינריה בחו"ל – רמה אקדמית גבוהה

לימודי וטרינריה בחו"ל – רמה אקדמית גבוהה

לימודי וטרינריה בחו"ל רבים נמשכים לעבודה עם בעלי חיים, עבודה מגוונת ומאתגרת המחייבת גישה מיוחדת לבעלי חיים, סבלנות, ובעיקר אהבה רבה לעולם החי. אחת האופציות לעבוד למען ועם בעלי חיים היא עבודה בתחום הוטרינריה. 

לימודי וטרינריה נועדו להכשיר רופאים וטרינרים לטיפול בבריאותם של בעלי החיים. עם סיום הלימודים מקבלים בוגרי לימודי וטרינריה בחו"ל או בארץ את התואר האקדמי – Doctor of Veterinary Medicine, או בקיצור – DVM.
לימודי וטרינריה מכשירים וטרינרים לעבוד עם מגוון בעלי החיים, ביניהם חיות משק, חיות מחמד, חיות בר.

בפני אוהבי בעלי החיים ומי שמבקשים להשתלב בתחום רווחת בעלי החיים ורפואת בעלי החיים עומדות אפשרויות לימודים שונות, והם יכולים לפנות למסלול לימודי וטרינריה בחו"ל או בארץ.

מה לומדים במסגרת לימודי וטרינריה בחו"ל ובארץ?

תכני הלימוד דומים למדי לתכני לימודי הרפואה, בהתאמה כמובן לעולם החי. בין נושאי הלימוד אנטומיה של בעלי החיים, פתולוגיה, כירוגיה, רפואה פנימית, נוירולוגיה, מקצועות קדם-קליניים וקליניים, ועוד. הלימודים משלבים בין תיאוריה לפרקטיקום, והסטודנטים מתנסים גם בהכשרה מעשית.

בסיום הלימודים על הסטודנטים לגשת למבחן הסמכה לקבלת תואר DVM המקנה להם קבלת רישיון לעסוק ברפואה וטרינרית.

מצב לימודי הוטרינריה בישראל

הדרך ללימודי וטרינריה בארץ קשה וכוללת מכשולים רבים, בעיקר משום שלימודי וטרינריה בארץ מוגבלים למוסד לימודים אחד – הפקולטה לחקלאות ברחובות שפועלת מטעם האוניברסיטה העברית. מוסד לימודים זה המציע לימודי וטרינריה לבעלי תואר בביולוגיה, 
ותנאי הקבלה אליהם גבוהים כל כך שהם נחשבים לתנאי הקבלה בין הגבוהים באקדמיה.
קושי נוסף הוא שלימודי וטרינריה בארץ אינטנסיביים מאד. סטודנטים לוטרינריה בארץ מעידים על כך שקיים קושי עצום לעבוד בזמן הלימודים כדי לממן שכר לימוד ומחייה.

לימודי וטרינריה – מדוע בחו"ל?

בחו"ל, לעומת זאת, המצב אחר. מי שלא התקבל ללימודי וטרינריה בארץ או מראש מעוניין ללמוד במוסדות גבוהים בחו"ל יהנה משכר לימוד אטרקטיבי ולימודים קצרים יותר אך איכותיים לא פחות. רבים בוחרים ללמוד וטרינריה באיטליה, אחר היעדים המבוקשים ביותר ללימודי וטרינריה בכל העולם. 
אפשרויות נוספות הן לימודי וטרינריה בספרד ולימודים באוסטרליה, אך לימודי וטרינריה באיטליה מציעים יתרונות בולטים בהשוואה למדינות אחרות:

משך הלימודים:

בעוד שלימודי הוטרינריה בארץ נמשכים כשבע שנים (לימודי וטרינריה מחולקים לתואר בביולוגיה הנמשך כשלוש שנים, ואחריו ארבע שנות לימודי התמחות בוטרינריה), הרי שבחו"ל מדובר על 5-6 שנות לימוד בלבד.

שכר הלימוד:

לימודי וטרינריה בארץ עולים כשכר אוניברסיטאי. לכאורה, לא מדובר בתשלום יקר בהשוואה למכללות, אך אם תכפילו את הסכום במספר שנות הלימוד ותיקחו בחשבון שרוב הסיכויים שכמעט לא תוכלו לעבוד במשך התקופה הארוכה הזאת (כמעט עשור!), תבינו שמדובר בסכום משמעותי של כסף שעליכם לחסוך מראש או לחפש עבורו פיתרון מימוני ארוך טווח.
לעומת זאת, באיטליה שכר הלימוד הוא בין הזולים בעולם, ונע בסביבות ה-400-1500 יורו בשנה. בנוסף, באיטליה הלימודים מתקיימים רק מספר ימים בשבוע, מספר שעות בכל יום (ברוב האוניברסיטאות בימים ב-ו' בשעות 08:30-16:00), ומערכת השעות גמישה ומאפשרת לכם לעבוד במקביל ללימודים ואפילו לשמור על חיי חברה פעילים.

מלגות לקראת לימודים באיטליה:
איטליה נחשבת למדינה ידידותית לסטודנטים בינלאומיים. היא מאפשרת להגיש בקשות למלגות ממגוון סוגים על בסיס סוציו-אקונומי ועל בסיס הישגים בלימודיים, בשווי של עד 4000 יורו בשנה. אחוז מקבלי המלגות בין ישראלים הלומדים באיטליה מגיע עד 40% מכלל הסטודנטים.

האוניברסיטאות הטובות ביותר באיטליה:
ארבע אוניברסיטאות מבין 15 אוניברסיטאות שמציעות לימודי וטרינריה באיטליה ממוקמות בדירוג של 200 האוניברסיטאות הטובות בעולם ללימודי וטרינריה – אוניברסיטת פאדובה, אוניברסיטת בולוניה, אוניברסיטת פיזה ואוניברסיטת טורינו.

קהילת סטודנטים באיטליה:
אם אתם מעוניינים ללמוד במדינה שבה כבר לומדים ישראלים רבים, איטליה היא בחירה מצוינת, בייחוד במסלול לימודי וטרינריה בחו"ל. בין 30-50 סטודנטים ישראלים יוצאים מדי שנה ללימודי וטרינריה באיטליה.

תנאי קבלה ללימודי וטרינריה באיטליה:
תנאי הקבלה ללימודי וטרינריה באיטליה כוללים הצגת תעודת בגרות והצלחה במבחן כניסה ומבחן בשפה האיטלקית. מבחן ידע באיטלקית מתקיים במתכונת של ראיון אישי ומבחני הקבלה המקצועיים הנקראים ESAME DI AMMISSIONE, נמשכים כשעתיים ונערכים בהתאם למקצוע המבוקש.
כדי להתקבל ללימודי וטרינריה תצטרכו להיבחן במקצועות כמו מתמטיקה ופיזיקה ברמה של 4-5 יחידות, וביולוגיה וכימיה ברמה של 3 יחידות.
כדי לשפר את סיכוי הקבלה ללימודי וטרינריה בחו"ל באיטליה מומלץ לעבור מכינה ללימודים באיטליה. אנו מקיימים מכינה כזו בשני חלקים, השלב הראשון בקמפוס לימודים והשלב השני באיטליה עצמה. במכינה לומדים המועמדים  לימודי איטלקית, חומר מקצועי בתחומי הלימוד עליהם ייבחנו במבחן המקצועי, כלים להגשת מועמדות, חומר על התרבות וההיסטוריה הכללית של איטליה, ועוד.

הכרה בתואר מאיטליה
בוגר לימודי וטרינריה בחו"ל חייב לעבור מבחן רישוי בארץ כדי לקבל הסמכה לעסוק בוטרינריה ממשרד החקלאות הישראלי.

 

השאירו פרטים והיועצים המומחים של קמפוס יחזרו אליכם בהקדם

    
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    מעדיפים בטלפון?
    חייגו לתיאום פגישה.
    03-5354449
    או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
    צרו קשר
    משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
    נווטו אלינו בוויז
    דרכי הגעה נוספות
    לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
    שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.