-->
עמוד הבית > מאמרים וכתבות > עלויות מחיה באיטליה

עלויות מחיה באיטליה

נכתב על ידי ליאור יהושוע, איטליה, 7.7.19

לפני שהגעתי למכינת ההמשך של קמפוס לימודים במילנו (המכינה שבחרתי מורכבת משני חלקים, ישראל + איטליה), גרתי בישראל ושכרתי דירה במשך שלוש שנים, כך שיצא לי להתנסות במחירי שוק הדיור, עלויות המחייה וחיי פנאי בישראל. בהגיעי לאיטליה, יכולתי להשוות את עלויות חיי בישראל עם אלו של איטליה, ולחשב מה היו עלויות המחייה שלי לו הייתי נשאר לעשות תואר בישראל באותו התחום ובאותה תקופת זמן, במגורים מחוץ לבית ההורים. גרתי כחודשיים במילנו וכמעט שנה בפירנצה, ולכן אדון כאן רק במחייה בערים הללו כדי לא להטעות.

שכר הדירה במילנו

בתקופת מגורי במילנו, שכר הדירה בעיר היה כ-1000 יורו לאדם בדירת יחיד או עם שותפים, כאשר המחיר כלל את כלל הוצאות אחזקת הדירה. אני חלקתי עם חבר דירה שמצאנו דרך מכר משפחה. לאחר "הנחת היכרות" שילמנו שכר דירה של 800 יורו לאדם, כלומר 1600 יורו לחודש עבור הדירה בסך הכל.

עלויות נוספות

קניות מזון שבועיות ממוצעות באיטליה נעות בין 40 ל- 50 יורו לאדם, לסל קניות המספיק לחלוטין לאיכות חיים סבירה. עלויות אלה כללו ירקות ופירות, שהמגוון והמחירים הנמוכים שלהם באיטליה מדהימים באמת.

אם אתם יצירתיים, תוכלו לחסוך בעלויות המחייה עוד יותר. במילנו, לדוגמא, בכל שבת בבוקר נפרס שוק ירקות ובגדים ענק, שבו ניתן לקנות כמעט כל דבר, ובזול. בדרך זו ניתן לחסוך לא מעט כסף.

חשבונות הבית לרוב אינם יקרים כמו בישראל, ועלויותיהם מסתכמות בכ-150-200 יורו לדירה בה מתגוררים שני אנשים. בארץ זהו לרוב עלות חשבון החשמל בלבד.

נופש ובילוי

בתקופה שבה גרתי במילנו, נהגתי לנסוע ברכבות בסופי שבוע לאגמים באזור, נסיעות שעלו בין 10 ל-20 יורו. אחת הסיבות שבחרתי באיטליה, ולכך שאני עדיין כל כך מאוהב במקום, הוא שאין צורך להוציא כסף רב כדי ליהנות ולנפוש, בעיקר אם מדובר ביום אחד של ניקוי ראש, זאת חשוב מאוד לעשות בזמן הלימודים.

ביטוח רפואי

על פי החוק, סטודנטים זרים מחוייבים להיות בעלי כיסוי ביטוחי רפואי. לאחר שמגיעים לעיר בה תלמדו ותשתקעו, תצטרכו לעבור הליך קבלת אשרת שהייה (הפרמסו די סוג'ורנו) במדינה. אחד המסמכים שעליכם לצרף לבקשה כחלק מתהליך זה הוא אישור על ביטוח רפואי פעיל ועדכני, זאת בנוסף לביטוח שעשיתם בארץ לצורך הפגישה בשגרירות.

ניתן לרכוש פוליסת ביטוח רפואי בישראל, דרך פאסטפורד קארד, הראל וכד'. יש הרוכשים את הביטוח באיטליה דרך הדואר, על ידי מילוי קצר של טפסים בשם "אסיקורציונה סאניטריה". הביטוח הנ"ל עולה 150 יורו לשנה, ואילו הביטוחים הישראליים מגיעים למחירים הרבה יותר גבוהים. אך יש לקחת בחשבון כי השירותים המוצעים לכם במסגרת הביטוח הם בהתאם למחירו. הביטוח הרפואי האיטלקי אינו מכסה שירותים רבים, אלא אך ורק בדיקת דם שגרתית ובדיקה של רופא כללי. עבור כל בדיקה אחרת או ביקור אצל רופא מומחה תתבקשו לשלם תשלום נוסף. זאת בעוד שהביטוחים הישראליים מבטיחים שירותים כמו הטסות רפואיות במקרה הצורך ומגוון בדיקות. מומלץ לשקול היטב את בחירתכם.

מגורים בפירנצה

מחירי הדיור בפירנצה, עיר תיירותית ופופולרית מאד, עלולים להיות גבוהים לעיתים, אך ניתן עדיין למצוא גם בפירנצה דירות במחירים אטרקטיביים. קיימות הרבה מלכודות שחשוב להיזהר מהן. בעלי דירות פיקטיביות מציעים כביכול דירות מושכות באינטרנט ומבקשים תשלום מלא לפני הכניסה לדירה, למשל. זה קורה הרבה, ולכן יש להקפיד לבדוק היטב את המוצע לכם לפני התשלום.

המחיר לדירת יחיד בעיר נע כרגע בין 800 ל-1000 יורו לחודש, ולדירת שותפים – בין 1200 ל- 1500 יורו לחודש לשני שותפים. רבים שוכרים דירה לחודש הראשון להגעתם, ואז ממשיכים לחפש אופציות טובות יותר בעזרת סוכנויות, מכרים, באינטרנט ואפילו במודעות המפורסמות בפקולטות.

בפירנצה, ובאיטליה כולה, קיימות עונות עם עליות וירידות של ביקושים עקב הגעה ועזיבה של סטודנטים זרים. רמת הקושי למצוא דירות זולות יותר משתנה בהתאם. בחודשים יוני, יולי ופברואר, חודשים שבהם דירות רבות מתפנות, ניתן למצוא בפייסבוק ובקבוצות שונות חדרים במחירים של 300 עד 400 יורו לחודש, עם שותפים.

חשוב מאוד לטרוח להגיע ולראות בעצמכם מה תקבלו בתמורה לכספכם, כי מעבר לתמונות היפות, בדירות ישנות לפעמים דברים לא תקינים, ובכל מקרה מומלץ להיות ערניים.

גם בפירנצה חשבונות הבית נעים בין 100 ל- 200 יורו לחודש. היו מקרים בהם בעלי הדירות ניצלו את חוסר הידע של הדיירים ודרשו סכומים גבוהים מהרגיל עבור חשבונות אלו. לכן בעת הביקור בדירה יש לשאול את הבעלים מהן העלויות הממוצעות של חשבונות הדירה המבוקשת.

עלויות הקניות השבועיות סובבות סביב ה- 50 יורו לשבוע גם כאן. סופרמרקטים רבים מציעים כרטיסי חבר המאפשרים לחסוך כסף. גם בפירנצה, כמו בערים רבות אחרות באיטליה, ברגע שמתרחקים מעט מהאזור התיירותי, ניתן ליהנות משווקים בהם אפשר לעשות קניות בזול, וכן דירות זולות יותר.

התחבורה הציבורית

בפירנצה ומחוז טוסקנה קיים הסכם בין האוניברסיטה לשירותי התחבורה הציבורית, ולכן עם כרטיס הסטודנט שלכם ניתן לנסוע ברחבי העיר בחינם בכל כלי התחבורה.

כרטיס הסטודנט שלכם מקנה הרבה מאוד הטבות והנחות נוספות שמומלץ מאוד להשתמש בהם. אף בית עסק לא ינדב את המידע, ולכן כדאי לבדוק מראש או לשאול.

ביחס למחיה בארץ מחוץ לבית ההורים, המגורים באיטליה אינם יקרים, ולפעמים אף זולים יותר מאשר בישראל. במקרים מסויימים הדבר בא על חשבון האיכות, כמו במקרה השירותים הרפואיים כאן, אך ממש לא במוצרים ובאיכות החיים. גם בילויי הפנאי וחיי הלילה באיטליה זולים יותר מאשר בישראל, ולא צריך לבזבז כסף רב כדי ליהנות ולנוח.

 

השאירו פרטים והיועצים המומחים של קמפוס יחזרו אליכם בהקדם

    
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    מעדיפים בטלפון?
    חייגו לתיאום פגישה.
    03-5354449
    או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
    צרו קשר
    משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
    נווטו אלינו בוויז
    דרכי הגעה נוספות
    לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
    שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.