-->
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
מעדיפים בטלפון?
חייגו לתיאום פגישה.
03-5354449
או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
צרו קשר
משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
נווטו אלינו בוויז
דרכי הגעה נוספות
לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.

    עמוד הבית > לימודים אקדמיים בחו"ל > לימודים באיטליה > מוסדות לימוד ציבוריים באיטליה

    מוסדות לימוד ציבוריים באיטליה

    אוניברסיטאות באיטליה

    מוסדות לימודים ציבוריים באיטליהבאיטליה כ 100 אוניברסיטאות ציבוריות, הוותיקה שבהם, אוניברסיטת בולוניה (University of Bologna) נוסדה בשנת 1088, ואחריה אוניברסיטת  פדובה (University of Padua) שנוסדה בשנת 1222 כבית ספר 

    למשפט. ניתן ללמוד באיטליה לתואר ראשון ) Laura), לתואר שני (Laura Magistrale) ותואר שלישי כמעט כל תחום לימוד שיש.

    בעיקרון, תואר ראשון (לרבות לימודי הנדסה) באיטליה נמשך 3 שנים, תואר שני שנתיים, לימודי רפואה, רפואת שיניים, וטרינריה –  6 שנים, לימודי אדריכלות באיטליה נמשכים 3 שנים + שנתיים תואר שני, אבל לימודים של פחות מ- 5 שנים לא יהיו מקובלים בישראל ומסלול מלא (5 שנתי) הוא תנאי בסיסי (אך לא יחיד) לרישום בפנקס המהנדסים והאדריכלים.

    רמת האוניברסיטאות באיטליה היא מהגבוהות בעולם ולא מעט אוניברסיטאות באיטליה מדורגות ב TOP 200 העולמי, רחוק וגבוה מעל כל אוניברסיטאות מזרח אירופה ואפילו אוניברסיטאות מישראל. בין האוניברסיטאות המובילות בעולם בתחומי העיצוב למשל נמצאת פוליטכניקו מילאנו (Politecnico di Milano) שנוסדה בשנת 1863, לומדים בה כ- 42,000 סטודנטים והיא ממוקמת ב-TOP   17 המוסדות המובילים בעולם בתחומי העיצוב.

    שכר הלימוד באוניברסיטאות הציבוריות באיטליה נע בין 2000 ל- 3000 יורו לשנה, אבל בשל שיטת החישוב הדיפרנציאלית חברתית באיטליה, עומד שכר הלימוד בממוצע על כ- 1000 יורו (כ- 5000 ₪) לשנה. במקביל לאוניברסיטאות באיטליה, קיימות באיטליה כ-  45מכללות אקדמיות לעיצוב (Accademia di Belle Arti) וכ- 55 קונסרבטוריונים אקדמיים למוזיקה (music conservatories)

    הלימודים במכללות האקדמיות לעיצוב ואמנות או למוזיקה נחשבים ללימודים אקדמיים לכל דבר וניתן ללמוד בהם לתואר אקדמי ראשון או שני. הרמה במכללות האקדמיות גבוהה מאד, אם ניתן להשוות, מכללות אלו מקבילות במידה רבה למכללות המוכרות בישראל כמו שנקר, בצלאל ואחרות. שכר הלימוד בהן עומד בדרך כלל על כ- 1000 אירו לשנה (כ- 4500 ₪) לפני מלגות. בעיקרון (אך לא תמיד) קל יותר להתקבל למוסדות אלו, אבל יש לקחת בחשבון שסטודנט שעשה תואר ראשון במכללה אקדמית יוכל בדרך כלל להמשיך לתואר שני רק במכללה אקדמית.

    על מנת להתקבל לתואר ראשון במוסדות הלימוד הציבוריים באיטליה על הסטודנט להיות כעל תעודת בגרות מלאה, פסיכומטרי בציון מעל 400 ולהיות נכון לעשות את מבחן הקבלה למסלול הלימוד אותו בחר.
    קמפוס לימודים מסייעת לסטודנטים בהכנה למבחני הקבלה, למידע נוסף אנא צרו עמנו קשר.

    לימודים באיטליה באנגלית

    על אף שמרבית התארים הנלמדים באיטליה הם בשפה האיטלקית, במהלך השנים האחרונות יותר ויותר אוניברסיטאות מציעות באיטליה לימודים במגוון רחב של תחומים בשפה האנגלית. שכר הלימוד ללימודים באיטליה באנגלית זהה לזה שבאיטלקית ותנאי הקבלה דומים מאד עד זהים אם כי בחלק מהתארים כמו לימודי רפואה למשל, קל יותר להתקבל ללימודים באיטלקית מסיבת ביקוש והיצע, (שכר הלימוד ורמת הלימודים זהים ולכן אין צורך להכניסם למסכת השיקולים). גם אם בחרתם ללמוד באיטליה בשפה האנגלית, קמפוס ממליצה (בחום) ללמוד איטלקית לרמה A2 לפחות (רמה 2 מתוך 5), החיים באיטליה ללא ידיעת השפה היומיומית והיכולת לתקשר עם הסביבה, קשים מנשוא.