-->
עמוד הבית > מאמרים וכתבות > יש לי כמה שאלות על סאמר סקול, אשמח אם תענו :) – סאמר סקול – שאלות ותשובות

יש לי כמה שאלות על סאמר סקול, אשמח אם תענו :) – סאמר סקול – שאלות ותשובות

סאמר סקול – שאלות ותשובות

סאמר סקול הוא חוויה מרגשת, אך גם מעוררת חששות, הן אצל הילדים והן אצל ההורים. כדי להפיג את החששות ולספק מידע מבוסס שירגיע ויסביר את העניין, אספנו עבורכם מן הרשת שאלות אמיתיות של הורים וילדים בנושא סאמר סקול, והכנו תשובות לכל אחת מהן:

"יש לכם המלצות לסאמר סקול מסוים? למי שפעם היה בסאמר סקול, איזה סאמר סקול הכי מומלץ?"

שאלה מובנת, שכן כמעט בכל דבר שאנו בוחרים אנו מעדיפים להסתמך על המלצות ממקור ראשון מאחרים שכבר ניסו ואהבו. גם במקרה של בחירת מרכז סאמר סקול אפשר להסתמך על המלצות חמות מילדים שכבר התנסו בחוויה. הם יוכלו לספר לכם כמה נהנו, איך וכמה למדו, על איכות המורים ומגוון הפעילויות, על תנאי המחייה והמדריכים המלווים. עם זאת, כדאי לזכור שלכל ילד העדפות משלו, ולכן יתכן שמה שהתאים לאחרים לא יתאים דווקא לכם, ולהיפך. אספו מידע והמלצות, אך נסו לבדוק לאיזה כיוון נוטה לבכם ומה הכי מתאים עבור הצרכים וההעדפות האישיות שלכם.
תוכלו להתרשם כאן מסיפורים אישיים של ילדים המתארים את חוויותיהם בסאמר סקול, במערכת קמפוס לימודים המכילה אלפי טקסטים מקוריים של הילדים ללא כל עריכה מצידנו.

"עדיף ללכת עם חבר או חברה או שאסתדר גם בלי?"

אין שום חובה להגיע למרכז הסאמר סקול עם מישהו או מישהי שכבר מכירים, כדי למנוע כל חשש, קמפוס מארגנת מפגש היכרות בין כל הילדים עול לפני הטיסה שבו נשברים כל המחסומים. זה עוזר לצלוח את ההסתגלות הראשונית ואת ה"לילה הראשון בלי אמא ואבא". בקיצור, אפשר בהחלט לטוס בלי חבר או חברה.
היופי הוא שהלבד מדרבן ליצור קשרים חברתיים חדשים, עם ילדים ישראלים מהקבוצה או עם ילדים ממדינות אחרות בעולם שגם הם מגיעים ללימודים במרכז. מניסיוננו, ילדים המגיעים עם הקבוצה הישראלית ותוך זמן קצר רוכשים חברים מכל העולם. ומצד שני, הם זוכים גם לפתח את העצמאות שלהם ולהתגבר על פחדים וחרדות, כמובן בליווי המדריכים המסורים שלצדם.

"מה עושים שם, כאילו, מה בערך יש שם שאני באמת אהנה מהם?"

במרכז הסאמר סקול לומדים אנגלית בכיף תוך כדי משחקי לימוד, אוכלים, מתחברים, מדברים ויוצרים קשרים חברתיים. אבל זה לא כל העניין, מכיוון שבסאמר סקול עושים עוד המון דברים מהנים מאד שלא ניתן לעשות בישראל כמו טיולים מיוחדים, ביקורים באטרקציות תיירות ובפארקי שעשועים, שופינג, טעימות מן המטבח המקומי, צפייה במופעים ומחזות זמר, פעילויות ספורט רגיל וימי, ועוד ועוד. בקיצור, אין דקת שעמום – כל אחד יכול למצוא משהו שמעניין עבורו בסאמר סקול.
ולהורים שביניכם, כדאי לדעת שלקמפוס מערכת המדווחת לכם מה עשו הילדים בכל יום וככה גם אתם יכולים להיות מעורבים בחוויית הסאמר סקול. תוכלו לקרוא על כך עוד כאן, או לעקוב אחרי פרופיל קמפוס באינסטגרם, בכתובת campusummerschool@.

"ממש לומדים שם או שבעיקר נהנים?"

כן, ממש ממש לומדים, אבל הלימודים שנים מבית הספר, יותר חווייתיים, יותר כיפיים, שיטת למידה יעילה ומהנה יותר מן השיטות שנהוגות ברוב בתי הספר בישראל. השיטות מדגישות משחק, אינטראקציות חברתיות, ומאפשרות לכם ללמוד ולהתרגל לקשקש חופשי באנגלית ללא חשש. הכיתות קטנות והיחס אישי, המורים נחמדים וסבלניים, ומאד מאד מנוסים. כך שלמרות הזמן הקצר, תוצאות הלמידה בסאמר סקול ניכרות מהר מאד ומשדרגות את הידע שלכם באנגלית באופן משמעותי.

"אולי עדיף סאמר קאמפ? מה ההבדל?"

סאמר קאמפ הוא סיפור קצת שונה. מדובר בקייטנה לכל דבר, בה תנאי המחייה הם לרוב תנאי קמפינג או סוג של אכסנייה במיקום בטבע ולא עירוני. המטרה אינה דווקא למידה אלא יותר כיף ואינטראקציה חברתית, והפעילויות מתקיימות בדרך כלל במתחם המחנה ולכן מוגבלות יותר במגוון האפשרויות שלהן. שאלו את עצמכם מהן המטרות שברצונכם להשיג בבחירה ביציאה לחופשה בחו"ל, וכך תוכלו להחליט בין סאמר סקול לסאמר קאמפ.

"כמה עולה סאמר סקול?"

תלוי איפה, מתי, ומה כרוך בהצעת המחיר. בדרך כלל כלולים בהצעה כרטיסי טיסה, נסיעות משדה התעופה ובחזרה, מעונות, ארוחות, מדריכים ישראלים המצטרפים לקבוצה זמינים בכל עת לילדים ומדווחים להורים באופן סדיר, לימודים בהיקף של 5-8 שעות ביום, פעילויות נלוות כמו טיולים, ביקורים באטרקציות שונות, מופעים, ועוד, ביטוח נסיעות, וכו'.

רוב מרכזי הסאמר סקול באנגליה עולים בסביבות ה- 5000-5500 פאונד לסבב של כשבועיים, כלומר, מעט יותר מ-20,000 ₪. מחיר סבב סאמר סקול במרכזי לימוד בספרד דומה.

מחירי סבבי סאמר סקול בארצות הברית יקרים יותר, ומגיעים לכ-7500-8000 דולרים, בסביבות ה-30,000 שקלים.

"האם החוויה שווה את הכסף?"

בכל ארבעים שנותינו בתחום, עוד לא הכרנו את הילד שלא נהנה או שלא התקדם בסאמר סקול. מדובר על חוויה מעשירה ומגוונת, מלאה הפתעות, אירועים מהנים, למידה מועילה והתפתחות אישית. הילדים נפתחים, מגלים את יכולתם לתפקד עצמאית במרחק מן ההורים, מגלים שלמידה יכולה להיות מהנה ושגם הם יכולים ללמוד אנגלית בקלות ובהצלחה. גם ילדים בעלי קשיים חברתיים בבית הספר הרגיל מוצאים פתאום אפשרויות חדשות לחברויות אמיצות, וילדים ביישנים שלא מעזים לפתוח את הפה ולשוחח באנגלית בכיתה מצליחים סופסוף להתגבר על הביישנות ולהתחיל לדבר את השפה. ילדים שמתקשים ביחסיהם מול מורי בית הספר הרגיל מגלים מורים מסוג אחר, מקסימים ולבביים, סבלניים ובעלי מיומנויות הוראה גבוהות. הפעילויות התרבותיות פותחות לילד חלון לעולם הרחב שבחוץ, שדרכו יוכלו להיחשף למנהגים, יצירות אמנות, אדריכלות, אוכל והיסטוריה שלא הכירו קודם לכן.

כאשר ילדים מתחילים את שנת הלימודים לאחר שחוו סאמר סקול בקיץ, הם מתגלים כילדים אחרים – בוגרים יותר, פחות חרדים, עצמאיים ומוכנים יותר ללמידה, ולא רק באנגלית. הציונים עולים בהתאם. מחקר שנערך במכון RAND ב-2011 גילה, למשל, כי תלמידים שהשתתפו בתוכניות לימוד איכותיות בקיץ הצליחו יותר במתמטיקה ובקריאה בשנת הלימודים שלאחר מכן יחסית לחבריהם לכיתה. במחקר מטה-אנליזה משנת 2000 נמצא כי ללימודים בסאמר סקול הייתה השפעה חיובית על הלמידה העתידית אצל תלמידים בגילאים שונים, שסייעה להם לעמוד בסטנדרטים הנדרשים ברמת כיתתם. על פי מחקרים, לימודים בסאמר סקול מאפשרים למנוע את "ירידת הקיץ" האופיינית לרוב התלמידים, הנוטים לשכוח בחופשת הקיץ חלק ממה שלמדו במשך השנה ואת המיומנויות שתרגלו.

מכל הסיבות הללו ועוד נוספות, ברור כי למרות עלותה, חוויית הסאמר סקול בהחלט "שווה את הכסף".

יש לכם שאלות נוספות לשאול אותנו בנושא סאמר סקול עבורכם או עבור ילדיכם? פנו אלינו וצוות יועצי הלימודים המומחים והמנוסים שלנו ישמח לספק לכם את כל המידע הכי עדכני בנושא/

השאירו פרטים והיועצים המומחים של קמפוס יחזרו אליכם בהקדם

    
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
    מעדיפים בטלפון?
    חייגו לתיאום פגישה.
    03-5354449
    או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
    צרו קשר
    משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
    נווטו אלינו בוויז
    דרכי הגעה נוספות
    לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
    שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.