-->
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
צרו קשר ותתחילו לתכנן את החלום
מעדיפים בטלפון?
חייגו לתיאום פגישה.
03-5354449
או כתבו לנו (הודעות טקסט בלבד):
צרו קשר
משרדי קמפוס פתוחים בין השעות 09:00 ל 18:00
נווטו אלינו בוויז
דרכי הגעה נוספות
לקבלת מידע חינם מיועץ קמפוס לימודים מלאו את הטופס.
שדות המסומנים בכוכבים הינם שדות חובה.

    עמוד הבית > לימודים אקדמיים בחו"ל > לימודים בגרמניה > לימודי הנדסה וטכנולוגיה בגרמניה

    לימודי הנדסה וטכנולוגיה בגרמניה

    לימודי הנדסה וטכנולוגיה בגרמניה לימודי הנדסה: אם לא בישראל, אז רק בגרמניה

    לימודי ההנדסה בגרמניה הם התחום הפופולרי והמבוקש ביותר בקרב המתעניינים. גרמניה היא המדינה המובילה בעולם בתחום ההנדסה ולימודי הנדסה. יחד עם זאת סיכויי הקבלה למקצועות ההנדסה בגרמניה הם גבוהים מאוד. הפקולטות להנדסה עובדות יד ביד עם תעשיות הרכב, החשמל, ההנדסה הרפואית וכו’ , דבר שמאפשר לסטודנטים לצבור מידע פרקטי ומודרני.

    מדעי ההנדסה נלמדים בעשרות אוניברסיטאות ובמאות מכללות טכניות (Fachhochschule) . רשימת מקצועות ההנדסה המוצעים בגרמניה מתפרס מהנדסת מכונות וחשמל ועד להנדסה רפואית, כימית, הנדסת מים וכו’. ההנדסה היא אחד התחומים הבודדים בגרמניה שמאפשר לבחור האם ללמוד בשיטה הקלאסית: דיפלומה עם משך הלימודים 8 עד 10 סמסטרים, או ללמוד בשיטה המודרנית: תואר ראשון שנמשך 6 סמסטרים ותואר שני עם 3 עד 4 סמסטרים.בסמסטרים הראשונים נלמדים מקצועות יסוד כמו מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, תרמודינמיקה, מדעי המחשב וכו’. במהלך הלימודים הסטודנט נחשף יותר ויותר ללימודים במעבדות וסדנאות פרקטיות. הסטודנטים נדרשים לעבוד בקבוצות על פרויקטים שונים תוך שיתוף פעולה עם חברות מובילות וסטארטפים שונים. לקראת סיום הלימודים הסטודנט נדרש להגיש עבודת גמר. פרויקט גמר מהווה בדרך כלל יישום פרקטי של החומר הנלמד בסמסטרים האחרונים.

    מה הם תנאי הקבלה למקצועות ההנדסה בגרמניה?

    להבדיל ממקצועות הרפואה, הסיכויים להתקבל למקצועות ההנדסה הם גבוהים מאוד גם לבעלי אזרחות ישראלית וגם לבעלי אזרחות אירופאית. על מנת להתקבל ללימודי ההנדסה בגרמניה חייבים בגרות מלאה<הבגרות הישראלית מוכרת כבגרות מלאה בגרמניה כל עוד היא כוללת: 3 יח' מתמטיקה, 4 יח’ אנגלית ועוד מקצוע אחד עם 4 יחידות. חלק מהאוניברסיטאות דורשות 4 יח’ במתמטיקה ו\או מקצוע טכני נוסף (למשל פיזיקה או כימיה).
    ציון הבגרות הממוצע הדרוש כדי להתקבל למקצועות ההנדסה בטכניון מינכן וטכניון אאכן (מבין המובילים בגרמניה) הוא 2.4 (ציון גרמני) או 79 (ציון ישראלי). כמובן הסיכויים תלויים בביקוש בסמסטר ספציפי. לחישוב הממוצע והמרתו לציון גרמני לחץ כאן.כל האוניברסיטאות דורשות כמובן לעבור בהצלחה מבחן לבדיקת השליטה בשפה הגרמנית ברמה אקדמית (לדוגמא TestDaF4,DSH2). במקרים מסוימים בעלי אזרחות גרמנית לא חייבים לעבור מבחן שפה, אך אנו ממליצים בחום ללמוד לפחות עד הרמה B2 עד תחילת הלימודים. חשוב להדגיש שחלק מהפקולטות דורשות פרקטיקה בת 3 עד 6 חודשים בתחום המתאים כתנאי להגשת מועמדות . חלקן מארגנות לסטודנטים פרקטיקה במהלך הלימודים.
    האוניברסיטאות המבוקשות ביותר , דוגמת TU München, מזמינות אף מועמדים לראיונות אישיים כחלק מתהליך בחירת המועמדים. לרוב הראיון לא משפיע על הסיכויים להתקבל, אלא הוא מנהג ואופן העבודה של האוניברסיטה.לבעלי אזרחות ישראלית: יתכן ותדרשו לגשת למבחן TESTAS. למידע נוסף על המבחן לחץ כאן.
    לסיכום, קיימת בחירה אינסופית בין אוניברסיטאות ומכללות שונות ומקצועות ההנדסה למינהם, לכן לכל מתעניין עם בגרות מלאה יש סיכוי טוב להתקבל ללימודים. יחד עם זאת, חשוב מאוד לשלוח מועמדויות לכמה שיותר אוניברסיטאות.

    כל אוניברסיטה או פקולטה רשאית (בהתאם לחוק באדמה\מחוז*) לשנות את תנאי הקבלה.
    *אדמה\מחוז\מדינה: גרמניה מורכבת מ-16 מדינות פדרליות– Bundesländer –שכל אחת מהן ריבונית באופן חלקי.

    חשבת על לימודים בחו"ל? הגעת למקום הנכון!

    קמפוס לימודים פועלת בישראל מטעם האוניברסיטאות מחו״ל ובמימונן.

    נשמח לספק ייעוץ וטיפול שוטף בדרך שלך אל התואר בכל תחום שבו תבחר:
    רפואה, וטרינריה, אדריכלות, עיצוב אופנה, ועוד…
    הנציגים שלנו זמינים לכל שאלה:

    03-5354449 
    03-5354449
    [email protected]

    קמפוס לימודים מקבלת את שכרה ממוסדות לימוד שונים וכן מתקציבים ציבוריים מחו״ל לפיכך שירותי הרישום וליווי הסטודנטים אינם כרוכים בתשלום